fbTrack

Rpkom

Przegląd prasy – piątek 20 sierpnia

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]
[b]Cyfrowa telewizja nie ruszy w zaplanowanym terminie[/b] Michał Fura
Zmiany w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji zatrzymały start cyfrowej telewizji zaplanowany na 30 września. Chodzi o uruchomienie nadawania tzw. drugiego multipleksu, czyli wiązki częstotliwości, na której znajdą się programy nadawców prywatnych: TVN, Polsatu, TV 4 i TV Puls. Zgodnie z dotychczasowymi uzgodnieniami stacje powinny włączyć nadajniki do 30 września tego roku. Jednak wczoraj przedstawiciele prywatnych nadawców spotkali się z Anną Streżyńską, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, by oznajmić jej, że tego terminu mogą nie dotrzymać. http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=313466 (dostęp płatny) [srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul] [b]UOKiK nakłada karę na właściciela Cyfry+[/b] Vadim Makarenko Właściciel platformy satelitarnej Cyfra+ podniósł ceny, ale informacja o zmianie mogła nie dotrzeć do wszystkich abonentów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I nałożył na firmę karę w wysokości 3,6 mln zł. Druga co do wielkości platforma cyfrowa w Polsce podniosła latem zeszłego roku ceny swoich pakietów. Oficjalnego pisma o podwyżkach abonenci nie dostali i zaczęli skarżyć się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten uznał, że umieszczenie informacji w magazynie nie gwarantowało, że dotrze ona do wszystkich zainteresowanych. http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,8273167,UOKiK_naklada_kare_na_wlasciciela_Cyfry_.html [b]Polkomtel - koniec z ograniczaniem niepełnosprawnym korzystania z ulgi[/b] Przemysław Poznański, Monika Kosz-Koszewska Plus wycofał się z absurdalnych przepisów, które uniemożliwiały niepełnosprawnym skorzystanie ze zniżki na abonament. - Jesteśmy wdzięczni za zwrócenie nam uwagi, że procedura sprzedaży jest sformalizowana ponad potrzebę - mówi Katarzyna Meller, rzecznik Polkomtela, operatora sieci Plus. Uwagę sieci zwrócił Tomasz Strzymiński, niewidomy z Białegostoku. Wraz z dziennikarką tamtejszego oddziału "Gazety" wybrał się kilka tygodni temu do salonu Plusa. Dał się skusić operatorowi, bo jako jedyna sieć komórkowa Plus oferuje niepełnosprawnym 50 proc. rabatu na abonament przez dwa lata. http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,8273159,Polkomtel___koniec_z_ograniczaniem_niepelnosprawnym.html [b]UKE: Aero 2 działa zgodnie z planem[/b] Przemysław Poznański Nie ma podstaw do twierdzenia, że Aero 2 nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań - przyznaje UKE po przeanalizowaniu dokumentów otrzymanych od operatora. Każdy operator, wygrywając przetarg na częstotliwości, zobowiązuje się do budowy sieci i objęcia w założonym czasie zasięgiem konkretnej liczby osób. Informacje o tym, że Aero 2 może nie wywiązywać się z terminów, UKE podało pod koniec lipca. Na reakcję operatora nie trzeba było długo czekać. http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,8272720,UKE__Aero_2_dziala_zgodnie_z_planem.html [srodtytul]Parkiet[/srodtytul] [b]MNI: Łukasz Butruk: nie planuję inwestycji[/b] Urszula Zielińska, Michał Chmielewski Łukasz Butruk, założyciel i prezes farmaceutycznego Nepentesu, wszedł do rady nadzorczej MNI. Dlaczego akcjonariusze MNI, które ma udziały w firmach telekomunikacyjnych oraz grupie Mobile Internet Technology, zdecydowali się na taki ruch? – Do rady nadzorczej MNI wszedłem jako niezależny członek z rekomendacji Michała Tomczaka, którego znam od dawna – mówi nam Łukasz Butruk. Tomczak to partner w kancelarii prawnej współpracującej z grupą MNI i nadzorca spółki. http://archiwum.parkiet.com/artykul/684751_MNI:_Lukasz_Butruk:__nie_planuje_inwestycji.html (dostęp płatny) [srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul] [b]Canal+ zapłaci za zły sposób informowania[/b] z.j. O podwyżkach operator platformy cyfrowej powiadomił abonentów, zamieszczając informację w rozsyłanym klientom magazynie rozrywkowym, i to na dwóch ostatnich stronach gazetki. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał taki sposób informowania o zmianach za nieuczciwą praktykę rynkową i nałożył na spółkę ponad 3,5 mln zł kary. http://new-arch.rp.pl/artykul/971997_Canal+_zaplaci_za_zly_sposob_informowania.html (dostęp płatny)
Źródło: rpkom.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL