Rpkom

Polkomtel rezygnuje ze współpracy z mPunktem. Czy na zawsze?

Polkomtel wypowiedział mPunkt Polska umowę agencyjną. Przestanie ona obowiązywać 31 marca przyszłego roku. To najprawdopodobniej efekt przejęcia mPunktu, największego dilera usług Polkomtela przez Cyfrowy Polsat.
Nie wiadomo na razie, czy Polkomtel ostatecznie kończy współpracę ze swoim największym dystrybutorem (mPunkt odpowiada za 20 proc. jego sprzedaży), czy tylko korzysta z okazji i będzie chciał renegocjować warunki współpracy. Operator nie odpowiedział na te pytania.
- W mojej opinii wypowiedzenie umowy agencyjnej nie oznacza ostatecznego zakończenia współpracy z Polkomtelem. Na styczeń wyznaczono terminy spotkań, podczas których będziemy rozmawiać o możliwych nowych zasadach współpracy - powiedział Dariusz Chlastawa, prezes mPunkt Polska. Cyfrowy Polsat na razie nie jest znaczącym konkurentem Polkomtela, ale zamierza poszerzyć ofertę o bezprzewodowy dostęp do Internetu i mocniej zaistnieć w segmencie telefonii komórkowej w 2010 roku. - Oczywiście, jesteśmy przygotowani na działalność bez Polkomtela i będziemy w stanie wypełnić sklepy produktami, które zapewnią jej dobre wyniki. Moim zdaniem nawet jeśli ostatecznie nie porozumiemy się z operatorem sieci Plus, to wyniki mPunktu w 2010 r. utrzymają się raczej na podobnym poziomie, a w perspektywie kilku lat jesteśmy w stanie nawet je poprawić - dodał Dariusz Chlastawa.
Cyfrowy Polsat wydał oświadczenie, w którym oznajmił m.in., że "w najbliższym czasie będą prowadzone rozmowy z Polkomtel, mające na celu podpisanie nowej umowy. Nowe porozumienie miałoby na celu odzwierciedlenie aktualnej sytuacji biznesowej sieci mPunkt, z uwzględnieniem specyfiki działalności Cyfrowego Polsatu". Sieć salonów mPunktu liczy 200 sklepów. Drugim pod względem liczby salonów dystrybutorem Plusa jest Liberty Poland, w którym Polkomtel ma bezpośrednio udziały. Cyfrowy Polsat na razie nie jest znaczącym konkurentem Polkomtela, ale zamierza poszerzyć ofertę o bezprzewodowy dostęp do Internetu i mocniej zaistnieć w segmencie telefonii komórkowej w 2010 roku. Sieć salonów mPunktu liczy 200 sklepów. Drugim pod względem liczby salonów dystrybutorem Plusa jest Liberty Poland. Na mPunkt przypada 20 proc. sprzedaży sieci Polkomtela, więc operatorowi sieci Plus nie będzie łatwo zrezygnować z tego partnera.
Źródło: rpkom.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL