Polisa nie zawsze zapewnia odszkodowanie

Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier
O wyborze ubezpieczenia decydować powinny trasa, jaką będzie przemierzał towar, koszty oraz zakres ryzyka, jaki firma może ponieść samodzielnie
W międzynarodowym transporcie bardzo często znajdują zastosowanie specjalne klauzule ubezpieczeniowe.[srodtytul]Londyńskie klauzule[/srodtytul]Są one opracowywane przez Instytut Londyńskich Ubezpieczycieli (Institute of London Underwriters) i stowarzyszenie Lloyd’s.Institute Cargo Clauses (ICC) dzielą się na poszczególne grupy, a te zawierają zestaw odpowiednich klauzul wskazujących, co jest, a co nie jest objęte ubezpieczeniem. Przykładowo, w transporcie morskim najczęściej zastosowanie znajdują klauzule ICC (C) – minimalny zakres ubezpieczenia, ICC (B) – średni poziom, ICC (A) – najszerszy zasięg ubezpieczenia.Jednak nawet ta ostatnia nie chroni przed wszystkimi niebezpieczeństwami. Dlatego trzeba zwrócić uwagę na szczegółowe zapisy klauzul kryjących się pod numerami 4, 5, 6 i 7:- [b]Klauzula nr 4[/b] Zawiera ogólny zakres wyłączeń. Przykładowo zwalnia firmę ubezpieczeniową za straty spowodowane zawinionym działaniem samego ubezpieczającego oraz wykl...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL