Klienci muszą dużo wiedzieć o swoim e-sklepie

www.sxc.hu
Sklep internetowy musi dokładnie informować klientów o terminach i sposobie dostawy oraz o danych rejestrowych i adresowych pozwalających go zidentyfikować. Inaczej grozi mu nałożenie kary
Przekonał się o tym krakowski sklep internetowy Music Corner.Tamtejsza delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożyła na niego karę w wysokości ponad 12 tys. zł za prawie rok zwłoki w wykonaniu wcześniejszej decyzji urzędników.Nakazali oni w niej, aby sklep podawał klientom rzetelną, prawdziwą i pełną informację o organie rejestrowym spółki i numerze, pod którym figuruje ona w Krajowym Rejestrze Sądowym, o sposobie i terminie dostawy, a także okresie, w jakim oferta handlowa ma charakter wiążący.UOKiK uznał, że nie podając tych informacji, sklep naruszył art. 9 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=80633]ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.)[/link].Z art. 9 ust. 3 tej ustawy wynika, że przedsiębiorca musi potwierdzać konsumentowi informacje, których wymaga prawo, najpóźniej w momencie spełniania świadcze...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL