Nikt nie lubi śmieci w skrzynce pocztowej

www.sxc.hu
Prawie każdy sklep internetowy wysyła e-mailem informacje o nowych towarach czy promocjach. Wpierw musi jednak uzyskać na to zgodę odbiorcy
Wymaga tego [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=117127156DD59796AFB52BEC99BEDBE2?id=166837]ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną[/link] (dalej: ustawa). Jej art. 20 zabrania przesyłania niezamówionej informacji handlowej. Każda reklama, oferta czy chociażby notka na temat nowego produktu jest bez wątpienia informacją handlową.Co więcej, nawet krótka wiadomość o tym, że firma zdobyła nagrodę na targach, jest również taką informacją, gdyż służy promowaniu przedsiębiorcy.[srodtytul]Zgoda nie może być domniemana [/srodtytul]Zanim przedsiębiorca wyśle e-mail z reklamą, musi uzyskać zgodę odbiorcy. Przy czym nie może to być zgoda domniemana.[ramka][b]Przykład[/b]Firma wysyła e-maile reklamowe. Nie pyta o zgodę, a jedynie na dole listu zamieszcza dopisek: „Jeśli nie jesteś zainteresowany otrzymywaniem podobnych listów, kliknij na poniższy link”. To zdecydowanie za mało. Firma łamie prawo.[/ramka]Przepisy wymagają uzyskan...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL