Biznes

Z sieci znika ikona Internetu

Geocities
Słynny, choć zapomniany ostatnio serwis GeoCities, kończy działalność.Yahoo! zamyka firmę, za którą 10 lat temu zapłaciło 3,6 mld dolarów
U szczytu potęgi z GeoCities korzystało nawet 180 mln internautów, a serwis był trzecią najpopularniejszą witryną w całym Internecie.
GeoCities, który powstał w 1994 r. jako Beverly Hills Internet, był serwisem hostingowym, jednym z pierwszych pozwalających na darmowe założenie własnej strony internetowej. W 1999 r., na wzbierającej fali gorączki internetowej Yahoo! zapłaciło za GeoCities 3,6 mld dol. Na przełomie 1999 i 2000 r. strona miała ok. 180 mln zarejestrowanych użytkowników. 19 mln internautów, którzy odwiedzali ją co miesiąc, wystarczyło, by wywindować GeoCities na pozycję trzeciej najczęściej oglądanej witryny w całej światowej sieci (prym wiodły Yahoo! i AOL). GeoCities było jednak serwisem "pierwszej internetowej fali". Epoka Web 2.0, mimo że rewolucja składała się w dużej części wyłącznie z marketingowej papki, wyposażyła internautów w dziesiątki serwisów i narzędzi wyrażania siebie, bez konieczności zakładania całej strony internetowej. Yahoo! nie miało też pomysłu na rozwijanie GeoCities w sytuacji, kiedy najłatwiejszym - i także darmowym - sposobem na założenie własnej witryny w sieci stało się założenia konta na którejś z platform blogowych, takich jak WordPress czy Blogger.
Yahoo! już wiosną zdecydowało, że GeoCities będzie funkcjonowało tylko do końca roku. Od dziś zamknięto możliwość rejestrowania nowych kont w serwisie. Istniejące konta GeoCities zostaną przeniesione do serwisu Yahoo! Web Hosting. Usługa ta będzie już jednak płatna - 4,99 dol. miesięcznie przez pierwszy rok, oraz 9,95 dol. miesięcznie po tym okresie.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL