Dane gospodarcze

Microsoft sprzeda w 2009 r. 40 mln licencji Windows 7

Popularność nowego systemu operacyjnego wzrośnie. Analitycy spodziewają się, że na wybór Windowsa 7 może się decydować także coraz więcej polskich firm.
Rzeczpospolita
Do końca bieżącego roku klienci na całym świecie kupią 40 mln egzemplarzy systemu operacyjnego Windows 7. Taką prognozę przedstawiła firma badawcza IDC (raport został przygotowany na zlecenie Microsoftu).
Wczoraj Microsoft ogłosił swoje wyniki za pierwszy kwartał rozliczeniowy 2009 r. (rozpoczynający się w lipcu). Zysk spółki wyniósł 3,57 mld dol. (o 18 proc. mniej niż rok temu)., a przychody blisko 13 mld dol. wobec 12,3 mld dol. prognozowanych przez analityków. Byłyby one wyższe o 1,5 mld dol., ale taką wartosć miały odpisy związane z premierą Windowsa 7.
Według prognoz IDC sprzedaż tego systemu w 2010 r. skokowo wzrośnie i na koniec grudnia 2010 r. w użytku będzie aż 177 mln licencji najnowszego produktu Microsoftu (zadebiutował na rynku w czwartek, 22 października). Zdaniem specjalistów nowy system tylko w 2010 r. spowoduje wzrost liczby zatrudnionych w europejskiej branży IT o 40 tys. osób. Wprowadzenie na rynek Windowsa 7 będzie miało – według IDC – istotny wpływ na branżę nowych technologii.
Specjaliści szacują, że do końca 2010 r. z nowego systemu będzie korzystało ponad 1,5 mln pracowników europejskiej branży IT (18 proc. zatrudnionych w tym sektorze w UE). W Polsce wskaźnik ma sięgnąć 21 proc. Z Windows 7 będzie korzystać 69 tys. polskich informatyków z 332 tys. pracujących w tym zawodzie. – W polskich firmach dominuje Windows XP – mówi Paweł Hrydziuszko, analityk IDC Polska. – Ale w przypadku sukcesu systemu na rynku konsumenckim powinno się to przełożyć na popularyzację Windowsa 7 wśród firm – dodaje.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL