Kompetencje warto sprawdzić jeszcze przed zatrudnieniem

Karolina Borek-Pohl, dyrektor personalny Comforty Living
Rzeczpospolita
Jak oceniać kompetencje pracowników? Czy każdego można poddać ocenie?
[i][b]Odpowiada Karolina Borek-Pohl, dyrektor personalny Comforty Living:[/b] [/i]Kompetencje to zespół cech, szeroko rozumiana wiedza, system wartości i zachowań mających bezpośredni wpływ na życie pracownika i pozwalających mu być skutecznym w określonej dziedzinie życia zawodowego czy prywatnego. Mogą one mieć charakter formalny, jak doświadczenie i wykształcenie, bądź osobowościowy, np. styl budowania relacji z innymi ludźmi. wyznawane wartości.Posiadane przez pracownika kompetencje stanowią o sukcesie firmy. Braki w edukacji można łatwo uzupełnić, umożliwiając pracownikowi udział w szkoleniach. Systemy i wartości reprezentowane przez pracownika są natomiast unikatowe i – dobrze wykorzystane – przyczyniają się do jego rozwoju zawodowego i budują przewagę firmy.[b]Jakie kryteria należy stosować przy dokonywaniu oceny?[/b]Ocena kompetencji nie jest procesem łatwym ze względu na ogromną ilość zmiennych, które należy wziąć pod uwagę. Rozp...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL