Media i internet

Agencja Bloomberga kupi prestiżowy tygodnik „BusinessWeek”

Bloomberg
Nowojorskie wydawnictwo McGraw-Hill zawarło ze spółką Bloomberg wstępną umowę w sprawie sprzedaży jej tygodnika oraz portalu internetowego „BusinessWeek”
Warunki transakcji, która ma zostać sfinalizowana na początku grudnia, nie są znane. Według nieoficjalnych doniesień opiewa ona na około 5 mln dol.
- Naszą intencją jest przejęcie sędziwej już marki i przekształcenie jej w najlepszy biznesowy tygodnik o zasięgu globalnym – powiedział prezes Bloomberga Daniel Doctoroff. McGraw-Hill o planach sprzedaży prestiżowego tygodnika powiadomił w lipcu, motywując je znacznym spadkiem wpływów reklamowych. Od początku roku wyniosły one 113 mln dol., o 32 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tymczasem w całej branży dochody z reklam zmniejszyły się tylko o 20 proc.
„BusinessWeek” wydawany jest od 1929 r. Jak wynika ze strony internetowej pisma, ma ono blisko 5 mln czytelników w 140 krajach. Tygodnik należy do stosunkowo niewielkiego działu medialnego wydawnictwa McGraw-Hill, które specjalizuje się w książkach edukacyjnych. Jest ono również właścicielem agencji ratingowej Standard & Poor’s oraz firmy analitycznej J.D. Power and Associates.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL