Biznes

Ofensywa Microsoftu i Della na rynku smartfonów

Archiwum
Dell zbuduje telefon z systemem Android, a Microsoft zapowiada, że podwoi udział Windows Mobile w polskim rynku
– Wciągu najbliższych dwóch lat chcemy podwoić nasz udział systemu Windows Mobile w polskim rynku smartfonów – mówi „Rz” Alfredo Patron, szef Microsoft Mobile Communications Business na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Dziś system Microsoftu działa w ok. 15 proc. polskich smartfonów, które z kolei stanowią prawie jedną piątą wszystkich używanych w Polsce komórek (jest ich ok. 40 mln).
Koncern wiąże duże nadzieje z najnowszym systemem Windows Mobile 6.5. – To nasz pierwszy krok w kierunku użytkowników indywidualnych. Windows Mobile do tej pory skierowany był do biznesu – wyjaśnił Alfredo Patron. Ogłoszenie planów Microsof-tu zbiegło się z zapowiedzią koncernu Dell, drugiego po HP największego producenta komputerów na świecie, który zadebiutuje na rynku komórek. Koncern zbuduje smartfon oparty na systemie Google Android. Urządzenie w pierwszej kolejności pojawi się na rynku amerykańskim w pierwszej połowie 2010 r. Dell wprawdzie ma już w swojej ofercie telefon, jednak ze ze względu na jego ograniczone możliwości jest on sprzedawany tylko w Chinach.
Debiut na globalnym komórkowym rynku może poprawić sytuację finansową Della, który właśnie ogłosił plan zamknięcia jednej ze swoich fabryk w USA. System Android jednak dobrze rokuje – renomowana firma badawcza Gartner ogłosiła właśnie, że w 2012 r. będzie on drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym na globalnym rynku smartfonów (14,5 proc., 76 mln urządzeń na całym świecie). Liderem będzie należący do Nokii Symbian – 39 proc. (203 mln). Windows Mobile ma przypaść 12,8 proc. rynku (66,8 mln).
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL