Wiadomości

Platforma wciąż silna, słaby start SD

PO
Fotorzepa, MW Michał Walczak
Na partię Piskorskiego głos chce oddać tyle samo osób co na LPR czy Partię Kobiet
Platforma Obywatelska cieszy się poparciem ponad połowy respondentów (56 proc.), podobnie jak w identycznym badaniu przeprowadzonym przed dwoma tygodniami – wynika z sondażu GfK Polonia dla „Rz”.
– Takie wyniki są imponujące – ocenia dr Jacek Kloczkowski, politolog z Ośrodka Myśli Politycznej. – Zobaczymy jednak, jak wpłynie na nie awantura z warszawskimi kupcami. Kiedy rząd PiS zdecydowanie potraktował pielęgniarki, to mu zaszkodziło. Zdaniem politologa kłopotów Platformie mogą też przysporzyć cięcia w budżecie. W porównaniu z poprzednim sondażem PiS zyskał 2 pkt proc., PSL – 1 pkt, a SLD 1 pkt straciło.
Pierwszy raz w badaniu GfK Polonia dla „Rz” znalazło się Stronnictwo Demokratyczne. Na partię Pawła Piskorskiego chce głosować zaledwie 1 proc. badanych. Tyle samo co na LPR, Samoobronę, Prawicę Rzeczypospolitej i Partię Kobiet. – Jedna przebrzmiała sława – Andrzej Olechowski i nie najlepiej kojarzący się lider to za mało, by osiągnąć sukces – mówi Kloczkowski. Piskorski jednak bagatelizuje wyniki sondażu. – Nie martwią mnie. Niepokoiłbym się bardzo, gdyby SD taki wynik dostało za rok o tej porze – mówi „Rz” lider Stronnictwa. [wyimek]Ponad połowa pytanych zagłosowałaby na Platformę. W porównaniu z poprzednim sondażem wyniki PO się nie zmieniły. Nieznacznie wzrosło poparcie dla PiS i PSL. [/wyimek] Piskorski podkreśla, że SD jest przed ofensywą programową i medialną. Choć jego zdaniem, gdyby w badaniu podawano nazwiska polityków, to już dziś wynik SD byłby korzystniejszy. – Spodziewam się, że do końca tego roku będziemy ugrupowaniem, które odbije się od tej dolnej granicy i będzie rozpoznawalne przez wyborców. A w 2011 r. będę walczył o dwucyfrowy wynik SD w wyborach do parlamentu – zapowiada Piskorski. Według Kloczkowskiego SD ma szanse na zajęcie dobrego miejsca na scenie politycznej. Jednym z atutów partii jest duży majątek w czasach kryzysu. – Ale wszystko zależy od tego, jak tę szansę wykorzysta. Przykład Libertasu pokazuje, że nie wystarczy tylko pojawiać się w mediach, aby zyskać elektorat – mówi Kloczkowski. GfK Polonia przeprowadziła sondaż 17 – 19 lipca na reprezentatywnej próbie 1000 osób metodą wywiadu bezpośredniego.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL