• 15.08.2018

Europa nieprzyjazna gigantom

Europa Środkowo-Wschodnia stała się w ostatnich latach miejscem żniw dla dużych koncernów handlowych. Niespodziewanie jednak w większości krajów udział wielkich firm w rynku spada
Najatrakcyjniejszym rynkiem inwestycyjnym dla przedsiębiorstw handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej jest Rumunia. Jak podaje firma analityczna PMR, w tym roku tylko w handlu detalicznym wartość inwestycji zagranicznych w Rumunii ma sięgnąć 700 mln euro. Mogą one wynieść ponad 30 euro w przeliczeniu na mieszkańca. Dla porównania w Polsce współczynnik ten ma być o prawie połowę niższy. W ubiegłym roku do Rumunii weszły Auchan i Real, dlatego poziom inwestycji stale się podnosi. - Zdecydowanie najatrakcyjniejszymi rynkami dla firm handlowych są Rumunia i Bułgaria - tam karty nie zostały jeszcze rozdane i można walczyć o pozycję. W Polsce, Czechach, Słowenii sytuacja jest w znacznym stopniu ustabilizowana - uważa Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.Ale handlowy lider regionu - grupa Metro, do której należą sieci Media Markt, Makro, Saturn i Real - wcale nie zarabia najwięcej w Rumunii. Wysoką pozycję Metro zawdzięcza Polsce - z niemal 3,5 mld...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL