Na styku trzech ustaw: wynagrodzenie partnera prywatnego

Schemat logiczny wykonalności określonego trybu wyboru partnera prywatnego na podstawie ustawy o koncesji oraz ustawy o PPP
Rzeczpospolita
Planując inwestycję publiczno-prywatną, podmiot publiczny powinien głęboko przeanalizować kwestię wynagradzania partnera prywatnego – piszą Tomasz Sawicki i Andrzej Nowaczek, doradcy z Investment Support
Jest to jeden z głównych czynników decydujących o celowości i sposobie zastosowania albo ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym ([link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=C1D68F3D1DD1AEFA72F76DDE0458126E?id=299853]ustawa o PPP[/link]), albo ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi ([link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=4E06DCBB23102A47A2EA4801152433A4?id=299847]ustawa o koncesji[/link]).W tej pierwszej kryterium decydującym o tym, w jakim trybie wybrać partnera prywatnego, jest jego wynagrodzenie. Jeśli wynagrodzeniem partnera prywatnego jest prawo do pobierania pożytków z przedmiotu partnerstwa albo przede wszystkim to prawo wraz z zapłatą sumy pieniężnej, to wyboru partnera prywatnego dokonuje się, stosując przepisy ustawy o koncesji z uwzględnieniem przepisów ustawy o PPP. W pozostałych wypadkach wyboru partnera prywatnego dokonuje się, stosując przepisy ustawy PZP (prawo zamówień publicznych) z uwzględnieniem przep...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL