Biznes

Biznes nie chce Windowsa

www.microsoft.com
Porażka systemu Vista nadal ciąży na wizerunku Microsoftu. Aż 60 proc. firm w USA nie zamierza kupować najnowszego Windows 7, który na rynek ma trafić za kwartał
Należąca do spółki Quest Software firma Scriptlogic popsuła nastroje na trwającym dorocznym spotkaniu Microsoftu z partnerami firmy. Scriptlogic przeprowadził sondaż, w którym zapytał ponad 1000 amerykańskich firm o nastawienie do najnowszej wersji sztandarowego produktu koncernu z Redmond, czyli systemu Windows 7. Jego premierę rynkową zapowiedziano na listopad.
Z badania wynika, że niemal 60 proc. firm w ogóle nie planuje używania w organizacji systemu Windows 7. To częściowo efekt wizerunkowej katastrofy, jaką był poprzednik 7, system Vista. Klienci narzekali na jego niestabilność i niekompatybilność ze starszymi programami. Wiele korporacji, np. IBM, zdecydowało się nie kupować Visty i pozostać przy starszym Windows XP. Microsoft musiał działać. Sprzedaż Windowsa odpowiada bowiem za 17 z 60 mld dol. przychodów firmy (dane za 2008 r.). Firmy są jednym z najważniejszych klientów koncernu, dział biznesowy w ostatnim kwartale wygenerował 4,5 z 13,6 mld dol. skonsolidowanych przychodów Microsoftu. Firma wydała więc ok. 300 mln dol. na kampanię wizerunkową Windows aVisty.
Oprócz nadszarpniętego wizerunku innym powodem potencjalnie słabego zainteresowania Windowsem 7 jest kryzys finansowy. Prawie 35 proc. przebadanych przez Scriptlogic firm w USA deklaruje, że pierwszym sposobem na szukanie oszczędności w działach technologicznych jest rezygnacja z zakupów nowego sprzętu i oprogramowania. W Polsce jest to prawie 70 proc. (wg badania IDG dla firmy D-Link). [ramka][srodtytul]Tomasz Słoniewski, analityk firmy IDC Polska[/srodtytul] Nie grzebałbym szans koncernu z Redmond. Przejście na system Vista wśród konsumentów postępowało zgodnie z planem. W segmencie przedsiębiorstw było nieco gorzej, głównie za sprawą wątpliwości co do kompatybilności programów. W Windowsa 7 Microsoft zapewnił jednak możliwość uruchomienia wirtualnej kopii starszego systemu Windows XP, co ma zachęcić firmy do zmiany. Spowolnienie gospodarcze może utrudnić sprzedaż nowego systemu, zwłaszcza w formule OEM, czyli w zestawie razem z komputerem.[/ramka]
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL