Styl życia

Spinki „ĘĄ” promują kulturę

Spinki z trudnymi polskimi samogłoskami: ą, ę (proj. Katarzyna Molicka i Michał Sowa)
Materiały Promocyjne
Instytut Adama Mickiewicza rozstrzygnął konkurs na gadżet promujący polską kulturę. Zwyciężyła aluminiowa zawieszka w kształcie konturu Polski
Bajecznie kolorowe karabińczyki zaprojektowane przez Jana Jaworskiego, Magdę Kryńską i Grzegorza Sławińskiego są dekoracyjne i wielofunkcyjne. Można je nosić jako bransoletkę albo użyć jako breloczka do kluczy lub zawieszki telefonu komórkowego.
Atrakcyjnym gadżetem jest też druga nagroda – spinki do mankietów (lub znaczki na ubrania) ozdobione trudnymi polskimi literami, m.in.: ą, ę, ś, ź. Mógłby je promować Ędward Ącki. Projektantami tych drobiazgów są Katarzyna Molicka i Michał Sowa. Pomysł jednak nie jest nowy. Brytyjski projektant Paul Smith zaprojektował kiedyś spinki jak klawisze klawiatury starej maszyny do pisania. Trzecią nagrodę zdobyły rękawiczki „Warm Welcome” Marty Malesińskiej. Ułatwiają dialogi za pomocą rąk, bo ozdobione zostały komunikatami: „Jak się masz”, „Cześć”, „Miło mi” itp.
Wśród wyróżnień uwagę zwracają koszulki Anny Aflut – z mapą Europy i dekoltem w kształcie konturu Polski. Na konkurs studenci i absolwenci szkół artystycznych nadesłali 150 projektów. Nie brakowało oryginalnych pomysłów, jak zestaw polskich wąsów: Piłsudskiego, Wałęsy, Małysza.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL