fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Za wspólny fundusz pracodawcy płacą odrębnie

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Organizacja działalności socjalnej między kilkoma firmami może obciążać portfele wszystkich do niej przystępujących. Albo po równo, albo według ich udziałów finansowych, wszystko zależy od ustaleń
[b]– Czy za czynności związane z organizacją wspólnej działalności socjalnej i obsługą konta bankowego można zobowiązać stronę do uiszczenia określonej kwoty?[/b] – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.Niektórzy pracodawcy tworzący zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i zatrudniający stosunkowo niewielką liczbę pracowników mają niewielkie środki finansowe na ten cel. Aby je zwiększyć, mogą prowadzić wspólną działalność socjalną na warunkach określonych w umowie. Pozwala im na to art. 9 [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=74017]ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (DzU z 1996 r. nr 70, poz. 335 ze zm.), dalej ustawa o zfśs[/link].[srodtytul]Potrzebna umowa[/srodtytul]Prowadzenie działalności socjalnej wspólnie przez kilku pracodawców wymaga zawarcia umowy. W jej treści powinni zawrzeć:- przedmiot wspólnej działalności socjalnej,- zasady jej prowadzenia,- sposób rozliczeń,- tryb wypowiedzenia i r...
REKLAMA
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA