Coraz więcej firm chce mieć swojego eksperta

Doradztwo podatkowe opiera się przede wszystkim na fachowości i zaufaniu. Relacje z klientem buduje się długo i raczej rzadko czuje się on związany z firmą już po jednej transakcji. To zmusza do ciągłego szukania nowych klientów, a zarazem stałej dbałości o tych, którzy zdecydowali się powierzyć swoje interesy konkretnemu doradcy
W praktyce tylko ok. 5 proc. firm działających na polskim rynku zajmuje się faktycznym doradztwem podatkowym. Reszta wykonuje bieżącą obsługę księgową. Podmioty krajowe przeważają wśród tych drugich i trudno im się przebić do grona doradców, gdzie dominują wielkie korporacje. Mimo to coraz większej liczbie polskich kancelarii udaje się pozyskać zagranicznych przedsiębiorców. Przykładem jest spółka MDDP, która właśnie na nich opiera swoją działalność. Jej śladem zaczynają iść inni, jak np. Accreo Taxand czy KPT Doradcy Podatkowi.Mniejsze firmy nie są zdolne obsłużyć w jednym czasie kilku dużych postępowań i to wielokrotnie skazuje niejako zagraniczne podmioty na kontakt z wielkimi korporacjami. Jednocześnie jednak podmioty krajowe oferują już ten sam poziom usług, a przy tym, nieobciążone machiną administracyjną, proponują niższe ceny. Ten ostatni element nie jest jednak najważniejszy. Zagraniczny klient bardziej ceni sobie bowiem skuteczną poradę w najlepszym s...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL