fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Allegro chce doradzać, co kupić

Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Allegro ujawniło swój tajny projekt.Portal Cokupic.pl okazał się kolejnym serwisem społecznościowym
Uruchomione właśnie centrum programistyczne Allegro, o którym "Rz" pisała wczoraj, będzie zajmować się rozwojem nowego portalu Cokupic. pl. Ruszył on oficjalnie w miniony weekend.
– Serwis będzie rozwijany przede wszystkim w oparciu o naszych programistów w Toruniu – powiedział Patryk Tryzubiak z Allegro. Wcześniej firma zapowiadała jedynie, że ponad 50 osób, które docelowo będą zatrudnione w centrum, będzie zajmować się działalnością badawczą. – Tak duża liczba nowo zatrudnianych programistów sugeruje, że chodzi o nowy projekt, którego Allegro nie chce jednak ujawniać – komentowali anonimowo analitycy. Teraz, mimo że wiadomo już, o jaki projekt chodzi, Allegro wciąż nie podaje, ile zainwestuje w rozwijanie nowego portalu.
Rewolucji w sieciowym handlu trudno się spodziewać. Cokupic. pl ma prezentować opinie użytkowników na temat konkretnych produktów.
Jednak mimo że Allegro określa swój serwis jako opiniotwórczy, to oryginalnych recenzji użytkowników nie ma w nim wiele. Większość pochodzi z internetowej porównywarki cen Ceneo.pl., również należącej do grupy QXLRicardo. – Firma w ten sposób dubluje funkcje swojego uznanego już i rozpoznawalnego produktu. Nie widzę powodu, dla którego kupujący mieliby tu masowo zaglądać, tym bardziej że w sieci jest mnóstwo miejsc, gdzie można znaleźć dziesiątki bardzo szczegółowych recenzji wszystkiego – mówi Sławomir Kubiński, właściciel sklepu internetowego z częściami samochodowymi.
Jak tłumaczy Allegro, Cokupic. pl ma wokół zakupów tworzyć społeczność użytkowników wymieniających się informacjami. –Chodzi o coś więcej niż o suchą opinię o przedmiocie. Dzięki idei social shopping to jest możliwe – wyjaśnia Daniel Chiżyński, szef Cokupic.pl. Sęk w tym, że działające już za granicą portale oparte na tej idei, jak Wishpot, Rasba, This Next czy Kaboodle, nie zdobyły masowej popularności.
Najbardziej popularny z nich, Kaboodle, zdobył w USA, czyli na największym rynku internetowym świata, tylko 400 tys. użytkowników. Dla porównania polskie Allegro ma ich aż 7 mln. Poza tym niepewne jest, czy funkcje integrujące użytkowników przyciągną internautów do Cokupic.pl. Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy MySpace, nie zdobyły w Polsce popularności. Wyjątkiem jest tylko rodzima NaszaKlasa.pl, która jednak właśnie odnotowała spadek popularności.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA