fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Amerykanie zaciskają pasa

AFP
Wyższe ceny benzyny, żywności, i obsługi hipoteki powodują, że Amerykanie szukają oszczędności. Czarne chmury zawisły nad producentami płatków, klubami fitness i firmami kurierskimi
Amerykanie pragnący zrzucić brzuszek zaciskają pasa i rezygnują z zaciskania pośladków w klubach sportowych. Zamiast tego zaczynają ćwiczyć w tradycyjny darmowy sposób: pocąc się na plażach, w parkach bądź na ulicy.
Rezygnacja z miesięcznego członkostwa w klubach – koszt od 25 do setek dolarów - oznacza często poważne oszczędności dla domowego budżetu.
- Wiem, że to nie jest duża suma, ale dla głodującego artysty każde ograniczenie wydatków się liczy – mówi Ashley Brooke Moore, aktorka i tancerka. Po rezygnacji z członkostwa w klubie Bally's uczęszcza na darmową jogę do parku Runyon Canyon.
Amerykanie rezygnują z miesięcznego członkostwa w klubach fitness od ubiegłego roku. Punktem zwrotnym był strajk hollywoodzkich scenarzystów. Od tego czasu jest coraz gorzej.Do 2007 r. kluby zwiększały liczbę klientów.
Za tą samą kwotę co dotychczas Kellogg sprzedaje mniejsze opakowanie płatków śniadaniowych.
Kellogg używa mniejszych opakowań na rynek w USA dla swojego sztandarowego produktu jakim są zbożowe płatki śniadaniowe, ale żąda tej samej opłaty. Oznacza to już drugą podwyżkę w tym roku.
Koncern podwyższył ceny płatków w styczniu, aby zrównoważyć rosnące koszty, ale i tak dochód za pierwszy kwartał był niższy o 2 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
Opakowania zostały zmniejszone średnio o 2,4 uncje dla 14 produktów sprzedawanych jako: Apple Jacks, Cocoa Krispies, Corn Pops, Froot Loops i Honey Smacks.
- Dostosowanie ceny na zbożowe produkty wynika z rosnących kosztów: składników z jakich są zrobione, energii i dystrybucji – mówi Susanne Norwitz, rzecznik prasowa koncernu. Ceny akcji firmy spadły dziś o 45 centy do 50,74 USD.
Również główny rywal ,General Mills Inc, producent płatków Cheerios, zmniejszył opakowania swoich produktów.
Coraz częściej firmy rezygnują z lotniczych usług firm kurierskich. Zamiast 24 godzin i droższej usługi wolą dłuższy czas oczekiwania na paczkę i mniejsze wydatki. Firmy kurierskie zapowiadają zwolnienia pracowników. DHL zamierza ograniczyć zatrudnienie w swoim oddziale na Zachodnim Wybrzeżu o 350 osób.
W UPS liczba lotniczych przesyłek indywidualnych klientów spadła o 3,8 proc. w ciągu ostatniego kwartału w porównaniu do ubiegłego roku. Za to tańsze przesyłki lądowe wzrosły o 0,3 proc.
W FedEx liczba kopertowych przesyłek lotniczych spadła o 7 proc. a paczek o 1 proc. w ostatnim kwartale w porównaniu do 2007 r.
Dziennie przesyłek kurierskich w Stanach jest mniej o 3 proc.
U.S. Postal Service nie może tak jak jej rywale, prywatne firmy, obarczać klientów dodatkowymi kosztami z powodu wyższych cen paliw, dlatego ostatni kwartał firma skończyła ze stratą w wysokości 707 mln USD i spadkiem przesyłek o 3,3 proc.
Źródło: Los Angeles Times
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA