fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak wymieniać informacje handlowe, by nie naruszać prawa konkurencji

Rzeczpospolita
Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską zabrania jakiejkolwiek formy zmowy, która ograniczałaby konkurencję – przypominają adwokat Maciej Ślusarek oraz Edyta Niemyska, aplikantka radcowska z kancelarii prawnej Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy sp.k.
Stowarzyszenia przedsiębiorców są powszechną formą współpracy konkurentów działających na określonym rynku. Niektóry rodzaj informacji przekazywanych przez przedsiębiorców w ramach stowarzyszeń, choć często przyczynia się do zwiększania konkurencji, to w określonych sytuacjach wymiana informacji handlowych między nimi może być uznana za uczestniczenie w uzgodnionych praktykach ograniczających konkurencję (kartele). Tak może być w wypadku wymiany informacji identyfikujących wielkości sprzedaży konkurentów czy system stosowanych przez konkurentów cen (tzw. sensitive commercial information).Według utrwalonej linii orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS), gdy przedsiębiorcy wymieniają informacje, pozwalające dostosować ich zachowanie w celu uniknięcia bezpośredniej konkurencji między nimi, to taka wymiana informacji nie będzie zgodna z prawem konkurencji. Stanowisko ETS odnosi się również do wymiany informacji w ramach związków p...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA