Trzy paski tylko dla Adidasa

Fotorzepa, Raf Rafał Guz
Używanie motywów podobnych do charakterystycznych oznaczeń odzieży Adidasa jest niedozwolone
Tak orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości.Adidas AG toczył spór z kilkoma konkurentami o ochronę graficznych znaków towarowych z trzema poprzecznymi i równoległymi paskami o równej szerokości umieszczanymi na odzieży sportowej i rekreacyjnej. Paski miały barwy mocno kontrastujące z kolorami strojów. Niektóre firmy tekstylne zaczęły kilka lat temu sprzedawać towary z dwoma równoległymi paskami, także kontrastującymi z tłem. Adidas chciał, aby sąd zakazał tym firmom używania oznaczeń złożonych z motywów podobnych do jego trzech pasków. Holenderski sąd uznał, że motyw trzech pasków – sam w sobie mało odkrywczy – ze względu na potężną akcję reklamową uzyskał znaczący charakter odróżniający i stał się powszechnie znany. Dlatego trzy paski powinny korzystać z ochrony prawnej. Z drugiej jednak strony paski i inne proste motywy muszą być szeroko dostępne – toteż znaki towarowe Adidasa nie kłócą się z używaniem motywów dwóch pasków ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL