fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Polacy kupują na Aliexpress

Należący do grupy Alibaba Aliexpress miał w marcu już w Polsce 2,4 mln użytkowników.
Flickr
Amerykański gigant Amazon mimo otwarcia w Polsce magazynów logistycznych wciąż nie chce sprecyzować, kiedy wystartuje u nas ze sklepem. Wielki potencjał naszego rynku wykorzystują już inne firmy.

Chińska grupa Alibaba błyskawicznie zyskuje klientów w naszym kraju. Według badania Megapanel PBI/Gemius w marcu jej serwis Aliexpress.com miał już w Polsce 2,3 mln użytkowników i ponad 11 proc. zasięgu wśród internautów. To jednak nie koniec chińskiej ekspansji. Główna platforma, czyli Alibaba.com, ma już w Polsce 1,5 mln użytkowników.

To wciąż tylko dwa serwisy, w grupie Alibaba działa ich kilkadziesiąt. Założyciel Jack Ma niedawno ogłosił, iż celem jest, aby w 2020 r. na wszystkich platformach grupy wygenerować sprzedaż na poziomie 1 bln dol.

Ekspansja to priorytet

Europa to rosnący rynek dla AliExpress, ale teraz nie podajemy szczegółowych danych dla poszczególnych rynków, w tym Polski – mówi „Rzeczpospolitej" Molly Morgan z europejskiej centrali grupy Alibaba.

Kilka dni temu nowy prezes Daniel Zhang potwierdził, że ekspansja zagraniczna zwłaszcza na rynki europejskie to jeden z priorytetów firmy.

Oferta AliExpress to setki tysięcy towarów...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA