fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firmy częściej motywują benefitami

Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników.
Fotorzepa/Michał Walczak
Do 787 zł (o 61 zł) wzrosła w minionym roku średnia kwota przeznaczana na świadczenia pozapłacowe na pracownika w polskich firmach.

Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników. Udział takich firm zwiększył się w ubiegłym roku do 29 proc.- o 6 pkt proc., w porównaniu z 2013 r. W podobnym tempie zmalała (do 39 proc.) popularność benefitów stosowanych jako forma pomocy socjalnej dla części załogi. Tak wynika z badania, które w styczniu tego roku Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services wśród 900 przedstawicieli działów HR w przedsiębiorstwach. Jej eksperci oceniają, że widać tu efekty poprawy na rynku pracy; wraz ze spadkiem bezrobocia firmy zaczynają odczuwać większą konkurencję o fachowców i specjalistów, a w niektórych regionach nawet o niewykwalifikowanych pracowników.

– W obliczu zmian rynkowych pracodawcy zaczęli dostrzegać rosnącą rolę motywacji, która pozwala zatrzymać pracownika w firmie i zwiększyć jego wydajność. Przedsiębiorcy coraz ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA