Na zakupy ze smartfonem w ręku

Z internetem i smartfonem nie rozstajemy się także przy zakupach w sklepach stacjonarnych.
Bloomberg
Polacy coraz częściej traktują tradycyjne sklepy jak okna wystawowe – tylko towar oglądają, ale kupują go online.

Grupa osób robiących zakupy w sieci szybko rośnie (dynamika sięga 25 proc. rocznie), ale z internetem i smartfonem nie rozstajemy się także przy zakupach w sklepach stacjonarnych.

Badanie GfK pokazuje, że zanim kupimy coś w realu, najpierw na telefonie porównujemy ceny produktów (27 proc. klientów), wyszukując najatrakcyjniejsze oferty w sieci. Kontaktujemy się też z rodziną i znajomymi w celu konsultacji, czy np. upatrzony przez nas produkt będzie właściwym zakupem. Tak działa aż 53 proc. badanych, co stawia nas pod tym względem w absolutnej światowej czołówce. Równie wielu klientów zachowuje się w ten sposób w Meksyku, Turcji i Chinach.

Jednak, poza poradami bliskich, bardzo chętnie sięgamy też do opinii zamieszczonych w internecie. Takie zachowanie nie podoba się marketom.

Sklep, czyli showroom

Eksperci podkreślają, że w stacjonarnych sklepach zdają sobie sprawę, że klienci, którzy stoją między półkami, robiąc zdjęcia produktom, czy skanując kody kres...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL