fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

Raiffeisen chce zdoby 100 tys. nowych kleintów

Raiffeisen startuje z nową ofertą konta. Chce zdobyć 100 tys. nowych klientów, ale konkurencja na rynku jest ostra.
Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz
Bank, który czekają zmiany właścicielskie, właśnie rusza w rynek z nowym kontem po 100 tys. nowych klientów.

Raiffeisen Polbank oferuje od tego poniedziałku nowy rachunek za 0 zł z pakietem darmowych usług. Wpisuje się tym samym w ostrą konkurencję o nowych klientów.

– Dajemy gwarancje, że konto będzie darmowe bezterminowo, nawet gdyby oferta się zmieniła. Klienci mają to zapisane w umowie. Przy czym brak opłat za prowadzenie konta jest bezwarunkowy, niezależnie od wpływów na rachunek – mówi Tomasz Dymowski, dyrektor zarządzający ofertą produktową Raiffeisen Polbank. Jedyna opłata to 3 zł za kartę debetową.

Większość banków ma już bezpłatne konta, choć stawia pewne warunki – zazwyczaj są to comiesięczne wpływy. Przykładowo w Millennium flagowe Konto 360o może być darmowe, gdy suma wpływów wyniesie przynajmniej 1 tys. zł miesięcznie oraz wykonana zostanie jedna płatność kartą. – Po spełnieniu tych warunków bezpłatna jest też karta do konta oraz wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą – podkreśla Justyna Giżewska z Millennium.

Pekao zwolni z opłaty za Eurokonto Mobilne przy wpływach 500 zł miesięcznie. BZ WBK przy flagowym Koncie Godnym Polecenia nie stawia warunku wpływów, ale uzależnia brak opłat za kartę od wykonania transakcji.

Pomysł gwarancji braku opłat też nie jest nowy. Jako pierwszy taką zasadę wprowadził Alior w 2014 r. i zagwarantował niezmienność warunków przez co najmniej pięć lat. Żeby skusić klientów, trzeba więc pójść krok dalej. – Głównymi elementami wyróżniającymi naszą ofertę na tle konkurencji są oprocentowanie wszystkich środków na koncie oraz zasada, że te same warunki dajemy nowym i obecnym klientom – mówi Tomasz Dymowski z Raiffeisen.

Bank liczy, że dzięki tej ofercie pozyska 100 tys. klientów indywidualnych (obecnie ma ich 640 tys.). Dla porównania – Alior zdobył w ubiegłym roku 450 tys. klientów, a liczba rachunków wzrosła o 300 tys. BZ WBK natomiast otworzył w ubiegłym roku 492 tys. rachunków.

Przypomnijmy, że Raiffeisen Polbank został wystawiony na sprzedaż przez austriackiego właściciela – bank RBI, który dla zwiększenia rezerw kapitałowych sprzedaje też swe spółki w Słowenii, oraz działający w Czechach i na Słowacji internetowy bank Zuno.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA