Transport drogowy

S3 połączy autostrady A2 i A4

Kolejną umowę na budowę drogi ekspresowej S3 na terenie Dolnego Śląska podpisała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Bloomberg
Kolejną umowę na budowę drogi ekspresowej S3 na terenie Dolnego Śląska podpisała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Prawie 22-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Południe do węzła z autostradą A4 wybuduje firma Budimex z partnerem Ferrovial Agroman. Wartość umowy wynosi prawie 786 mln zł.

W rezultacie w budowie znajdzie się prawie 80 kilometrów tej trasy o wartości ponad 2,5 mld zł. Połączy ona województwo lubuskie z autostradą A4. Jednocześnie dolnośląski odcinek S3 stanie się jedną z kluczowych częścią układu komunikacyjnego kraju, ponieważ połączy dwie autostrady: A4 i A2.

W ramach budowy odcinka, na wysokości miejscowości Szymanowice, powstanie także nowe połączenie drogi ekspresowej S3 z autostradą A4. Bezkolizyjny węzeł Legnica II ma zajmować teren o wielkości ok. 90 ha terenu, co odpowiada wielkości blisko 150 boisk piłkarskich. W ramach budowy węzła powstaną 3 wiadukty uwzględniające docelowy przekrój autostrady A4 po jej rozbudowie tj. dobudowę 3 pasa ruchu, pasa awaryjnego i jezdni serwisowych.

Zakończenie prac i oddanie do ruchu nowego odcinka drogi ekspresowej S3 planowane jest w ostatnich miesiącach 2018 roku. W sumie, pod koniec 2018 roku kierowcy będą mieli do dyspozycji ponad 400 km trasy ekspresowej S3 od Szczecina do Bolkowa.

Dwa pozostałe odcink trasy S3i, południowy - od Bolkowa do Lubawki (granica z Republiką Czeską) oraz odcinek północny - Szczecin - Świnoujście (w sumie ok. 80 km), zostały ujęte na liście rezerwowej projektu Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

Powstająca droga ekspresowa S3 stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. S3 poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju do granicy z Czechami. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie południowej Skandynawii z północnymi Czechami (rejon Hradec Kralovych i Pardubic) oraz Pragą.

Źródło: ekonomia.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL