Służby mundurowe

Braki w wyszkoleniu wojskowych pilotów

Stenogram
materiały prasowe
Dziennikarze "Faktów" ujawnili kolejne materiały potwierdzające kompromitujące braki w wyszkoleniu wojskowych pilotów i kontrolerów lotu. Zaprezentowali stenogram z rozmów kontrolera z wieży w Warszawie z załogą śmigłowca, którym leciał premier Leszek Miller.
Dokument (patrz zdjęcie obok) relacjonuje fragmenty rozmowy załogi śmigłowca MI-8 z wieżą w Warszawie na kilkanaście minut przed katastrofą 04 grudnia 2003 roku. Na pokładzie był premier Leszek Miller. Załoga śmigłowca prosiła o powtórzenie po polsku informacji kontrolera.
Kolejny dowód pochodzi z tego roku z Iraku z lotniska w Al Kut. A0299/08 NOTAMN
A) ORUB B) 0802051141 C) 0808052359 E) QSTLT ATC SERVICES (TOWER) IS UNDER POLISH AIR FORCE CONTROL.POSSIBLE LANGUAGE BARRIER MAY EXIST, EXPECT MINIMAL ENGLISH. CREATED: 05 Feb 2008 11:43:00 SOURCE: ORBSYNYX W notatce czytamy: "Wieża pod kontrolą polskich Sił Powietrznych. Możliwa jest bariera językowa, należy się spodziewać minimalnej znajomości angielskiego" Podczas środowej konferencji prasowej minister obrony narodowej Bogdan Klich mówiąc o przyczynach wypadku CASY, podsumował. - Badanie przyczyn katastrofy samolotu pokazało dużą skalę nonszalancji w polskich Siłach Powietrznych - powiedział Klich. Ujawniając raport z przyczyn katastrofy samolotu po raz kolejny wspomniał o brakach wojskowych. - Główny pilot nie miał żadnego doświadczenia. Nie włączył systemu alarmowego, który informuje o zbytnim przechyle samolotu lub zbliżeniu się do ziemi - wymieniał minister. - Ci piloci byli bezbronni, bezradni, bo nie znali tego typu CASY - wyjaśnił Klich. Pięciu oficerów zdymisjonował za to, że mogli w sposób bezpośredni przyczynić się do katastrofy.
Źródło: ROL

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL