fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mieszkaniowe

Liczy się nie tylko cena, lecz także marka

Rosnąca konkurencyjność na rynku mieszkaniowym wymaga od deweloperów stosowania nowych strategii marketingowych. Skorzystają na tym klienci
W okresie prosperity deweloperzy nie musieli zbytnio się głowić, aby zrozumieć oczekiwania klientów. W wielu przypadkach wystarczyło wywiesić na wznoszonym obiekcie czytelne ogłoszenie o sprzedaży z numerem kontaktowym.
Dziś jednak sytuacja się zmieniła. Jak twierdzą analitycy CEE Property Group, deweloperzy, którzy chcą utrzymywać przychody na wysokim poziomie, muszą wprowadzić w życie strategie marketingowe nastawione na konkretnych klientów. Ponadto w najbliższych latach najbardziej na znaczeniu jako kanał wsparcia sprzedaży mieszkań i apartamentów zyska Internet.
W celu sprostania rosnącym wymaganiom klientów oferta deweloperów obejmuje już nie tylko same mieszkania, lecz także liczne udogodnienia oraz usługi dodatkowe, w tym taksy notarialne wynegocjowane z kilkunastoprocentowym rabatem, doradztwo prawne, finansowe i architektoniczne, opcje wykończenia pod klucz czy pomoc przy przeprowadzce. Dodatkowo, coraz częściej klienci mogą korzystać z programów lojalnościowych uprawniających ich do zniżkowych zakupów produktów i usług w firmach, które przystąpiły do programu, oraz uczestnictwa w imprezach z udziałem przedsiębiorstw oferujących produkty związane z mieszkaniami. – Przykładem tego są specjalne promocje powiązane z przekazywaniem klientom bonów wartościowych na sprzęt gospodarstwa domowego – podaje Paweł Grząbka z CEE Property Group. Ponadto deweloperzy oferują klientom jako bonusy, na których jeszcze do niedawna sporo zarabiali, nie tylko darmowe miejsce postojowe, komórki lokatorskie, balkony, tarasy czy loggie, ale i kominki czy klimatyzację pomieszczeń. Coraz powszechniej stosowanymi wabikami sprzedażowymi stały się także: odliczanie 7 proc. VAT, rabat w wysokości 5 – 10 proc. wartości lokalu dla osób płacących gotówką lub nieco mniejsze, zazwyczaj w granicach 3 – 5 proc. dyskonta na ostatnie mieszkania. Mimo to, jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez CEE Property Group, tylko dla nieznacznej grupy respondentów (5 proc.) planujących w najbliższej przyszłości zakup mieszkania liczy się wyłącznie atrakcyjna cena lokum. – Przeważająca większość ankietowanych (95 proc.) podkreśla natomiast ogromną wagę takich czynników jak wizerunek i renoma danego przedsiębiorstwa deweloperskiego – zapewnia Grząbka. Zauważa, że proces kreowania marek wśród deweloperów w naszym kraju dopiero się rozpoczął. – Możemy się jednak spodziewać, iż w niedalekiej przyszłości rola wizerunku będzie systematycznie wzrastać – twierdzi. W Polsce, w przeciwieństwie do innych krajów europejskich, deweloperzy z reguły sami sprzedają swoje oferty. Tymczasem w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA czy nawet Bułgarii sprzedażą nowych mieszkań zajmują się głównie pośrednicy. Ponadto w naszym kraju w promocji nieruchomości nadal ogromną rolę odgrywa reklama publikowana w prasie. Na Zachodzie natomiast kluczowymi medium staje się Internet. – Zgodnie z wynikami przeprowadzonych w USA badań preferencji konsumenckich prasa traci tym bardziej na znaczeniu, im bardziej wartościowy jest przedmiot przyszłej transakcji – zauważa Grząbka. – Zatem należy spodziewać się zmniejszania znaczenia tradycyjnych sposobów reklamy, takich jak prasa czy tablice informacyjne na terenie budowy.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA