fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Dowody uiszczenia składek archiwizuj w nieskończoność

Dokumenty wpłaty należności do ZUS powinieneś przechowywać nawet dłużej, niż nakazuje ustawa. Tylko w ten sposób unikniesz ponownego ich regulowania, gdy zakład przyśle upomnienie za rzekome niedopłaty.
W 2000 r. zlikwidowałam działalność gospodarczą. W 2001 r. ZUS przysłał mi upomnienie na 90 zł, co opłaciłam, a dziś na 17 tys. zł, z czego 11 tys. zł stanowią odsetki. Choć nie mam żadnych dokumentów (minęło osiem lat), wystąpiłam o stwierdzenie przedawnienia, i przegrałam. Jednak ani ZUS, ani sąd nie odpowiedziały, czy ZUS ma prawo wydać decyzję po ośmiu latach od wyrejestrowania i zaprzestania prowadzenia działalności. Czy faktycznie mógł to zrobić? – pyta czytelniczka DOBREJ FIRMY.Interpretacja, jaką przyjął ZUS przy stosowaniu nowych regulacji wydłużających termin przedawnienia do zaległych zobowiązań powstałych w okresie, gdy obowiązywał pięcioletni termin przedawnienia, jest niekorzystna dla płatników. Budzi też poważne zastrzeżenia co do jej zgodności z prawem. Zmiana przepisów nie powinna bowiem działać na niekorzyść obywateli.Sytuacja taka byłaby dopuszczalna, gdyby wprowadzono przepisy przejściowe wyraźnie zezwalające na s...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA