W środę niezależne polskie media publikują treść listu otwartego do premiera Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nadawcy i wydawcy wyrażają protest przeciwko podatkowi od reklam, który określają mianem "haraczu", którego celem jest ograniczenie wolności mediów. Treść listu publikuje też "Rzeczpospolita". Strona główna rp.pl została do północy zastąpiona informacją o proteście mediów.

AP pisze, że w 24-godzinnym proteście uczestniczy 45 głównych firm medialnych.

Associated Press cytuje "Gazetę Wyborczą", która nazywa podatek od reklam w mediach "potężnym ciosem w wolne media".

AP zauważa też, że do protestu dołączył TVN, należący do amerykańskiego koncernu Discovery. Jak czytamy w depeszy główna stacja informacyjna tej grupy, TVN24, pokazuje czarny ekran ze słowami "Tu miał być wasz ulubiony program".

Agencja przytacza następnie wyjaśnienia rządu, który tłumaczy, że wpływy z podatku mają być przeznaczone na ochronę zdrowia i kulturę i powołuje się na podobne podatki w innych krajach UE.