Koronawirus: z KAS lepiej kontaktować się zdalnie

Ministerstwo Finansów zachęca do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej. W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy będą obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu.

Publikacja: 22.05.2020 14:30

Koronawirus: z KAS lepiej kontaktować się zdalnie

Foto: Adobe Stock

Korzystanie z elektronicznych form obsługi Klienta

Krajowa Administracja Skarbowa zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie.

Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.

Więcej informacji dostępnych jest na stronach internetowych poszczególnych izb administracji skarbowych, urzędów skarbowych oraz na stronie podatki.gov.pl.

Czytaj także: Minister finansów obiecuje podwyżki i brak zwolnień w KAS

Natomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.

Infolinia KIS

Krajowa Informacja Skarbowa udzieli informacji podatkowych i celnych przez telefon:

- 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)

- 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)

- +48 22 330 03 30 (z zagranicy)

od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny na Portalu Podatkowym.

Aby otrzymać informację na temat cła lub podatków na adres e-mail, na stronie Portalu Podatkowego należy wybrać pozycję „Skontaktuj się z nami", a następnie opcję „Pytanie e-mail".

Wizyta w urzędzie

W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, od 8 maja 2020 r. możliwa będzie wizyta w urzędach skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej przez 2 dni w tygodniu: w środy od 9:00 do 15:00 oraz piątki od 9:00 do 13:00. Klienci będą przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. KAS przypomina o stosowaniu się do zaleceń wywieszonych w siedzibach urzędów.

W pozostałe dni obsługa podatników odbywa się w jednostkach KAS poprzez e-usługi, e-PUAP i telefonicznie.

Korzystanie z elektronicznych form obsługi Klienta

Krajowa Administracja Skarbowa zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara