Moskwa: Wirus to nie powód, by zamykać metro

Władze 11-milionowej stolicy Rosji zapowiedziały, że moskiewskie metro będzie pracować „w każdej sytuacji”. Także z powodu koronawirusa nie zostanie zamknięte. Codziennie z metra w Moskwie korzysta około 9 milionów osób.

Aktualizacja: 22.03.2020 10:52 Publikacja: 22.03.2020 10:42

Moskwa: Wirus to nie powód, by zamykać metro

Foto: AFP

„Nasze metro jest tak zaprojektowane, że pociągi muszą stale kursować, by zapewnić ruch i wymianę powietrza, dzięki czemu wszystkie sieci można utrzymać w należnym stanie” - wyjaśnił Sergiej Sobianin, mer Moskwy w programie telewizji Rosja 1.

Jeżeli praca moskiewskiego metra stanie, to jego ponowne uruchomienie zajmie pół roku. „Dlatego w każdej sytuacji metro będzie pracować" - dodał mer.

Moskiewskie metro to główny środek transportu największego miasta Europy, jakim jest 11-milionowa Moskwa. Uchodzi też za najpiękniejsze. Każda stacja to wyjątkowy projekt architektoniczny i artystyczny.

Metro Moskwy ma 380 km, 15 linii i 269 stacji (z tego 232 to stacje metra, 31-kolei naziemnej a 6 - kolejki jednoszynowej). Obsługuje je codziennie 57 tysięcy pracowników, ponad 12 tys. pociągów, jeżdżących z prędkością średnią 41 km/h.

Z metra w Moskwie korzysta dziennie średnio 9 mln ludzi. Właścicielem jest moskiewski samorząd, który stale inwestuje w nowe stacji. W 2019 roku oddane zostało 10 nowych, a do 2023 r. przybędzie kolejne sześć. Bez metra stolica Rosji stanęłaby w jeden dzień. Transport naziemny nie jest w stanie przejąć tak dużego ruchu.

„Nasze metro jest tak zaprojektowane, że pociągi muszą stale kursować, by zapewnić ruch i wymianę powietrza, dzięki czemu wszystkie sieci można utrzymać w należnym stanie” - wyjaśnił Sergiej Sobianin, mer Moskwy w programie telewizji Rosja 1.

Jeżeli praca moskiewskiego metra stanie, to jego ponowne uruchomienie zajmie pół roku. „Dlatego w każdej sytuacji metro będzie pracować" - dodał mer.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Branża lotnicza rozpala emocje. Temat kampanii wyborczych w całej Europie
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie