Jak podkreśla "Sunday Times" dokument zawiera raczej najbardziej prawdopodobne skutki brexitu bez umowy, niż najgorsze możliwe scenariusze.
Z dokumentu wynika, że 85 proc. ciężarówek, które obecnie kursują między Wielką Brytanią a Europą, korzystając z przeprawy przez kanał La Manche "może nie być gotowych" na przejście odprawy celnej we Francji, co oznacza, że brytyjskie porty mogą zakorkować się nawet na trzy miesiące, zanim uda się przywrócić bardziej płynny ruch.
Ponadto rząd jest przekonany, że w przypadku twardego brexitu dojdzie do powstania regularnej granicy między Irlandią a Irlandią Północną, ponieważ plany uniknięcia takiego scenariusza okazały się nie do przyjęcia.
Dokument miał powstać w sierpniu, w gabinecie Borisa Johnsona pod roboczym kryptonimem "Operation Yellowhammer" - czytamy w "Sunday Times". Jak czytamy w gazecie jest on "najbardziej kompleksową oceną brytyjskiej gotowości na brexit bez umowy".