Platforma do zarządzania dostawami

W jaki sposób można efektywnie zarządzać ostatnią milą w e-commerce, procesami związanymi z dostawami przesyłek, jakie są trendy światowe i czy można wpłynąć na poprawienie doświadczeń zakupowych konsumenta?

Publikacja: 28.09.2023 21:00

Platforma do zarządzania dostawami

Materiał partnera: Alsendo

Predykcje wszystkich światowych raportów wskazują, że wartość rynku e-commerce powoli, ale systematycznie rośnie. Udział wartości kontraktowanej w e-sklepach w stosunku do stacjonarnego kanału dystrybucji będzie się zwiększał rok do roku. W Polsce, według danych GUS za lipiec 2023 r., zauważamy niewielki wzrost wartości sprzedaży online w stosunku do czerwca. To pokazuje, że obecna dekoniunktura nie wpływa na spadek wartości handlu internetowego.

Nowy wymiar rozwoju

Trendy wskazują, że internetowy kanał sprzedaży staje się coraz istotniejszy, zarówno ze względu na poziom marżowości, jak i kreowanie nowych doświadczeń konsumentów. Technologia wraz z nowymi możliwościami, jakie daje sztuczna inteligencja, zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym powodują, że rozwój tego kanału może osiągnąć nowy wymiar, zwiększając przychody i satysfakcję konsumentów. Gartner zaproponował nowe, modułowe podejście do tworzenia architektury rozwiązań software dla kanałów e-commerce, a przede wszystkim wykorzystywanie gotowych rozwiązań proponowanych przez firmy technologiczne specjalizujące się w aplikowaniu nowoczesnych funkcjonalności. Takie podejście najlepiej sprawdza się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym, gdzie szybka reakcja bywa kluczowa. W ten sposób większość procesów w zakresie zarządzania sprzedażą online można w pełni zautomatyzować, a tym samym zwiększyć ich efektywność oraz obniżyć koszty. Trendy wskazują również na konieczność ciągłego poprawiania doświadczeń konsumenta, którego wymagania rosną ze względu na fakt, że korzysta on z wielu platform oferujących produkty czy usługi online. Oczekiwania w zakresie dostawy przesyłek również na etapie ostatniej mili procesu zakupowego są coraz większe. Konsumenci spodziewają się możliwości wyboru wielu serwisów kurierskich, szybkiej dostawy czy bezproblemowego zwrotu. Rozwiązania technologiczne dają jeszcze większe możliwości. Sprawne zarządzanie tymi procesami, dzięki wdrożeniu modułowych rozwiązań wysyłkowych, może nie tylko poprawić doświadczenie konsumentów, ale przede wszystkim zwiększyć konkurencyjność danego przedsiębiorstwa.

Lider w regionie

Grupa Alsendo jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej w obszarze technologicznych rozwiązań wysyłkowych dostosowanych do potrzeb klientów biznesowych. Należą do niej serwisy wysyłkowe Apaczka.pl, Sendit.pl, Zaslat.cz, Ecolet.ro oraz platforma technologiczna Innoship.com, która specjalizuje się w dostarczaniu oprogramowania do zarządzania i optymalizacji dostaw kurierskich głównie dla dużych podmiotów z sektora e-commerce oraz marketplace. Ostatnio do grona klientów dołączyła firma Deichmann, która wykorzystuje technologię Innoship jako jedno z kluczowych rozwiązań modułowych z obszaru przesyłek kurierskich w ramach projektu cyfrowej transformacji e-commerce na rynkach europejskich. Obecnie z rozwiązań technologicznych Alsendo do zarządzania procesami dostaw korzysta już ponad 250 dużych firm. Warto dodać, że sprawna implementacja platformy umożliwia szybką ekspansję przedsiębiorstw na nowe rynki europejskie. Poza aspektami związanymi z technologią należy podkreślić znajomość rynku kurierskiego oraz dobre relacje z największymi przewoźnikami na całym świecie wypracowane w ciągu 15 lat obecności w Europie. Firma służy doradztwem w zakresie adaptacji do szybko zmieniających się cenników, ofert i regulaminów firm kurierskich, w kwestiach prawnych czy w zakresie obsługi klienta końcowego.

Rozwiązania API umożliwiają integrację z większością firm kurierskich na danym rynku, a klienci w czasie rzeczywistym mogą weryfikować procesy wysyłkowe od małych przesyłek aż po palety czy paczki niestandardowe. Tak sprawny system pozwala także na kontrolowanie poprawności wystawianych faktur przez firmy kurierskie oraz dynamiczną alokację zamówień w celu poprawy doświadczeń zakupowych klientów.

Wiele rozwiązań

– Dla wielu firm budowanie przewagi konkurencyjnej jest związane z poprawą całościowego doświadczenia zakupowego, którego integralną częścią jest optymalizacja procesu dostaw kurierskich. A rozwiązań w tym obszarze mamy wiele. Przykładem może być prezentowanie widgetu mapy z punktami odbiorów wszystkich firm kurierskich oraz sklepami stacjonarnymi z logo klienta w koszyku e-sklepu. Oferujemy możliwość wysyłki powiadomień mailowych o statusie przesyłki zawierających takie elementy jak banery reklamowe czy odnośniki do mediów społecznościowych naszych klientów. Proponujemy naszym klientom szyte na miarę rozwiązania do zarządzania zwrotami w e-sklepach, czy panele analityczne do optymalizacji dostaw – podkreśla Robert Steleżak, członek zarządu Alsendo. I dodaje.

– Zatrudniamy w naszych europejskich oddziałach ponad 150 ekspertów, tworząc innowacyjne rozwiązania typu Shipping i Carrier Managment System. Oferujemy również usługi w modelu SaaS. Nasi klienci mogą skupić się na budowaniu strategii biznesowej i opracowaniu portfolio produktowego, nie tracąc czasu na optymalizowanie procesów ostatniej mili.

Robert Steleżak, członek zarządu Alsendo. W firmie odpowiada za działalność operacyjną spółki, w tym za sprzedaż i marketing, wdrożenia nowych usług kurierskich oraz obszar wsparcia klienta. Konsekwentnie rozwija największe serwisy w grupie Alsendo, tj. Apaczka.pl oraz Sendit.pl. Ze spółką związany od 2018 roku. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży logistyki, telekomunikacji oraz retail.

CV

Robert Steleżak, członek zarządu Alsendo.

W firmie odpowiada za działalność operacyjną spółki, w tym za sprzedaż i marketing, wdrożenia nowych usług kurierskich oraz obszar wsparcia klienta. Konsekwentnie rozwija największe serwisy w grupie Alsendo, tj. Apaczka.pl oraz Sendit.pl. Ze spółką związany od 2018 roku. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży logistyki, telekomunikacji oraz retail.

Materiał partnera: Alsendo

Materiał partnera: Alsendo

Predykcje wszystkich światowych raportów wskazują, że wartość rynku e-commerce powoli, ale systematycznie rośnie. Udział wartości kontraktowanej w e-sklepach w stosunku do stacjonarnego kanału dystrybucji będzie się zwiększał rok do roku. W Polsce, według danych GUS za lipiec 2023 r., zauważamy niewielki wzrost wartości sprzedaży online w stosunku do czerwca. To pokazuje, że obecna dekoniunktura nie wpływa na spadek wartości handlu internetowego.

Pozostało 92% artykułu
Analizy Rzeczpospolitej
Od technologii nie ma odwrotu
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Analizy Rzeczpospolitej
Gotówka odchodzi do lamusa
Materiał partnera
Cyfrowe benefity coraz popularniejsze
Materiał partnera
Wraz z cyfryzacją usług rosną oczekiwania klientów
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Analizy Rzeczpospolitej
Prefabrykacja coraz mocniej rozwija się na polskim rynku budowlanym
Analizy Rzeczpospolitej
Deweloperzy magazynowi inwestują w prąd ze słońca