Materiał partnera: Alsendo
Predykcje wszystkich światowych raportów wskazują, że wartość rynku e-commerce powoli, ale systematycznie rośnie. Udział wartości kontraktowanej w e-sklepach w stosunku do stacjonarnego kanału dystrybucji będzie się zwiększał rok do roku. W Polsce, według danych GUS za lipiec 2023 r., zauważamy niewielki wzrost wartości sprzedaży online w stosunku do czerwca. To pokazuje, że obecna dekoniunktura nie wpływa na spadek wartości handlu internetowego.
Nowy wymiar rozwoju
Trendy wskazują, że internetowy kanał sprzedaży staje się coraz istotniejszy, zarówno ze względu na poziom marżowości, jak i kreowanie nowych doświadczeń konsumentów. Technologia wraz z nowymi możliwościami, jakie daje sztuczna inteligencja, zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym powodują, że rozwój tego kanału może osiągnąć nowy wymiar, zwiększając przychody i satysfakcję konsumentów. Gartner zaproponował nowe, modułowe podejście do tworzenia architektury rozwiązań software dla kanałów e-commerce, a przede wszystkim wykorzystywanie gotowych rozwiązań proponowanych przez firmy technologiczne specjalizujące się w aplikowaniu nowoczesnych funkcjonalności. Takie podejście najlepiej sprawdza się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym, gdzie szybka reakcja bywa kluczowa. W ten sposób większość procesów w zakresie zarządzania sprzedażą online można w pełni zautomatyzować, a tym samym zwiększyć ich efektywność oraz obniżyć koszty. Trendy wskazują również na konieczność ciągłego poprawiania doświadczeń konsumenta, którego wymagania rosną ze względu na fakt, że korzysta on z wielu platform oferujących produkty czy usługi online. Oczekiwania w zakresie dostawy przesyłek również na etapie ostatniej mili procesu zakupowego są coraz większe. Konsumenci spodziewają się możliwości wyboru wielu serwisów kurierskich, szybkiej dostawy czy bezproblemowego zwrotu. Rozwiązania technologiczne dają jeszcze większe możliwości. Sprawne zarządzanie tymi procesami, dzięki wdrożeniu modułowych rozwiązań wysyłkowych, może nie tylko poprawić doświadczenie konsumentów, ale przede wszystkim zwiększyć konkurencyjność danego przedsiębiorstwa.
Lider w regionie
Grupa Alsendo jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej w obszarze technologicznych rozwiązań wysyłkowych dostosowanych do potrzeb klientów biznesowych. Należą do niej serwisy wysyłkowe Apaczka.pl, Sendit.pl, Zaslat.cz, Ecolet.ro oraz platforma technologiczna Innoship.com, która specjalizuje się w dostarczaniu oprogramowania do zarządzania i optymalizacji dostaw kurierskich głównie dla dużych podmiotów z sektora e-commerce oraz marketplace. Ostatnio do grona klientów dołączyła firma Deichmann, która wykorzystuje technologię Innoship jako jedno z kluczowych rozwiązań modułowych z obszaru przesyłek kurierskich w ramach projektu cyfrowej transformacji e-commerce na rynkach europejskich. Obecnie z rozwiązań technologicznych Alsendo do zarządzania procesami dostaw korzysta już ponad 250 dużych firm. Warto dodać, że sprawna implementacja platformy umożliwia szybką ekspansję przedsiębiorstw na nowe rynki europejskie. Poza aspektami związanymi z technologią należy podkreślić znajomość rynku kurierskiego oraz dobre relacje z największymi przewoźnikami na całym świecie wypracowane w ciągu 15 lat obecności w Europie. Firma służy doradztwem w zakresie adaptacji do szybko zmieniających się cenników, ofert i regulaminów firm kurierskich, w kwestiach prawnych czy w zakresie obsługi klienta końcowego.
Rozwiązania API umożliwiają integrację z większością firm kurierskich na danym rynku, a klienci w czasie rzeczywistym mogą weryfikować procesy wysyłkowe od małych przesyłek aż po palety czy paczki niestandardowe. Tak sprawny system pozwala także na kontrolowanie poprawności wystawianych faktur przez firmy kurierskie oraz dynamiczną alokację zamówień w celu poprawy doświadczeń zakupowych klientów.