Materiał powstał we współpracy z GoWork
Portal GoWork jest największym w Polsce serwisem zawierającym jednocześnie opinie o pracodawcach i oferty pracy. Użytkownik ma możliwość zapoznania się z informacjami zarówno ze strony innych osób, które miały jakieś doświadczenie z pracodawcą, jak również ze strony samego zatrudniającego, który publikuje ofertę. To element, który odróżnia mocno GoWork od innych serwisów tego typu.
W ostatnim czasie GoWork wprowadził kluczowe zmiany w swoim funkcjonowaniu. Chodzi o zaostrzenie zasad odnośnie do tego, co w serwisie może się znaleźć, jak i co znaleźć się nie powinno. – Powiększyliśmy zespół administracyjny, który weryfikuje komentarze, zaostrzyliśmy zasady, jakimi informacjami użytkownicy serwisu mogą się dzielić – tłumaczył w wywiadzie Michał Szymański.
Portal od wielu lat walczy z szeroko pojętym hejtem w internecie i komentarzami, które nie powinny znaleźć się na jego łamach. – Walka z hejtem jest bardzo trudna. Zdeterminowany użytkownik, który chce podzielić się negatywnymi informacjami, zrobi to. Posiadamy jednak systemy, które to weryfikują, automatycznie wychwytują takie treści, np. słowa uważane za wulgaryzmy, i usuwają z serwisu – mówił Michał Szymański. Przyznał, że kreatywność użytkowników jest bardzo duża, używają różnych znaków specjalnych i innych metod znanych z forów internetowych. – Ale nasz algorytm też szybko się uczy, by takie rzeczy wyłapywać – podkreślał dyrektor operacyjny GoWork.
Firma realizuje kampanie edukacyjne. Tuż przed wybuchem pandemii była to kampania z udziałem aktora Bogusława Lindy, podczas której komunikowano, że hejt to nie opinia. Firmie zależy na dzieleniu się informacjami w sposób rzetelny, przemyślany i pozbawiony emocji. Taka opinia ma znaczenie także dla pracodawcy.