Materiał przygotowany przez Benefit Systems
Zacierająca się granica między życiem osobistym a pracą, presja czasu i niepewność jutra sprawiają, że wielu pracowników nie wytrzymuje przeciążenia i wykazuje symptomy przewlekłego zmęczenia lub wypalenia zawodowego. Jak wynika z badania Deloitte Global 2022 Gen Z & Millennial Survey, problemy odczuwa nawet młode pokolenie pracowników, dla którego poczucie niepokoju staje się nieodłącznym elementem codziennego życia. Prawie połowa osób z pokolenia Z (46 proc.) i około czterech na dziesięciu milenialsów (38 proc.) jest zestresowanych przez cały lub przez większość czasu. Prawie połowa badanych czuje się wypalona z powodu presji związanej z wykonywanymi obowiązkami. Według ekspertów kluczem przedsiębiorstw do odzyskania utraconych produktywności i zaangażowania są skuteczna redukcja stresu i zmęczenia oraz zadbanie o kondycję psychiczną pracowników. – Z naszych badań wynika, że blisko połowa zatrudnionych oczekuje od pracodawców przede wszystkim zwiększenia wsparcia w zakresie aktywnego stylu życia oraz kondycji psychicznej. Aż 73 proc. oczekuje benefitów dopasowanych do swoich potrzeb. Po pandemii ważna stała się także elastyczność oferowanych świadczeń oraz ich dostępność online – komentuje Małgorzata Frankowska, dyrektor HR w Benefit Systems.
Pracodawcy nie lekceważą tych ostrzeżeń i mogą korzystać z kompleksowych rozwiązań, które wspierają kondycję psychofizyczną pracowników oraz odpowiadają na ich indywidualne potrzeby.
Benefit Systems, twórca kart MultiSport, udostępnił produkt MultiLife, który zapewnia abonamentowy dostęp do oferty usług online z czterech obszarów: zdrowia, psychologii, odżywiania i rozwoju. W ramach platformy z multidostępem użytkownicy mogą korzystać obecnie m.in. z kursów rozwojowych Youniversity i językowych ESKK, biblioteki Legimi, konsultacji z dietetykiem i trenerem personalnym, konsultacji z psychologiem czy aplikacji do medytacji, redukcji stresu i relaksu Focusly.
Na wdrożenie MultiLife zdecydowała się m.in. firma Demant Polska: – MultiLife pomaga wspierać dobre samopoczucie i dobrostan naszych pracowników oraz pozwala zadbać o nich w sposób kompleksowy. W bardzo atrakcyjnej cenie oferuje szeroki pakiet usług – mówi Luiza Tokarska, specjalistka ds. HR w Demant Polska, i dodaje: – Dostępność tak wielu usług na jednej platformie to dla nas duże ułatwienie, ponieważ możemy wdrożyć je we wszystkich naszych spółkach bez względu na lokalizację, w której znajdują się pracownicy.