Aż 83 proc. Polaków chciałoby mieć pakiet dopasowany do swoich potrzeb. Dobrze skrojona polityka prozdrowotna, personalizacja usług i badanie potrzeb zrealizowane we współpracy z doświadczonym partnerem medycznym oraz transparentna komunikacja dotyczącą akcji zdrowotnych w miejscu pracy – to tylko niektóre z fundamentów składających się na dobrą politykę prozdrowotną. Nie tylko pracownicy są jej beneficjentami. Sprzyja ona też wizerunkowi i pozycji pracodawcy. Firmy oferujące pracownikom rozwiązania zdrowotne są bowiem postrzegane jako lepiej dbające o zatrudnionych oraz chętniej polecane jako pracodawcy. Nabiera to szczególnego znaczenia w obecnej trudnej sytuacji na rynku pracy, gdzie walka o specjalistów jest bardzo duża.
Pracownicy są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb. Są też bardziej skłonni do ponoszenia dodatkowych kosztów z własnego portfela.
– Warunkiem jest, aby pracodawca zaoferował rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. To szansa zwłaszcza dla mniejszych biznesów, które z obawy przed obciążeniami budżetu często nie decydowały się na ofertę zdrowotną dla pracowników, tym samym tracąc zdolność do konkurowania o talenty – podkreśla Alina Smolarek, dyrektor personalna w enel-med. To wiodąca polska firma, oferującą opiekę zdrowotną. Ma w ofercie szereg propozycji skierowanych do pracodawców. W ramach pakietu medycznego mogą oni otrzymać wachlarz usług obejmujący również m.in. webinary dotyczące profilaktyki zdrowia, szczepienia w siedzibie klienta, wzór dobrych zasad polityki prozdrowotnej oraz dostęp do strony i newslettera enel-zdrowie.
Dodatkowo firma rekomenduje infolinię wsparcia psychologicznego, „Dzień dla Zdrowia” oraz sezonowe akcje profilaktyczne. Z kolei nowoczesny portal klienta to oszczędność czasu dla działu HR. Portal umożliwia m.in. sprawne zgłaszanie i wykreślanie pracowników z listy osób uprawnionych do korzystania z opieki medycznej, akceptację wniosków, zmiany rodzajów pakietów i zgłaszanie pracowników na badania medycyny pracy. Z kolei portal pracownika zdejmuje ciężar pracy z działu HR.
Aplikacja mobilna i system online umożliwiają łatwe umawianie i odwoływanie wizyt, zapisanie się na listę rezerwową, teleporady, zdalny dostęp do konsultacji lekarskich, potwierdzenie obecności w oddziale przed wizytą, dostęp do zaleceń lekarskich i wyników badań oraz umawianie badań z zakresu medycyny pracy.
W przypadku zdrowia bardzo ważna jest nie tylko kompleksowość oferty, ale też szybki czas reakcji. W enel-med pacjenci mogą liczyć na pomoc 24 godziny na dobę, mając do dyspozycji nocny dyżur ortopedyczny i internistyczny. Inne istotne atuty oferty tej firmy to m.in. doraźna pomoc stomatologiczna, wizyty domowe, nagła telefoniczna pomoc medyczna, całodobowa możliwość umówienia wizyt oraz zamówienia e-recept.