Pakiety medyczne – najbardziej pożądany benefit

60 proc. pracowników potwierdza gotowość współfinansowania pakietów medycznych oferowanych w miejscu pracy.

Publikacja: 30.03.2023 21:00

Pakiet zdrowotny w miejscu pracy jest ważny dla 73 proc. Polaków, a bardzo ważny dla 28 proc.

Pakiet zdrowotny w miejscu pracy jest ważny dla 73 proc. Polaków, a bardzo ważny dla 28 proc.

Foto: enel-med

Materiał powstał we współpracy z Enel-Med

Zdrowie jest dla Polaków priorytetem. 97 proc. uczestników badania IR Center, przeprowadzonego we współpracy z Centrum Medycznym enel-med, podkreśla znaczenie troski o zdrowie innych członków swojej rodziny, a dla 94 proc. ważne jest dbanie o własne zdrowie psychiczne i fizyczne.

Najważniejsze znaczenie ma jakość usług. Niemal 70 proc. badanych jest skłonnych zapłacić więcej, jeśli umożliwi im to skorzystanie z usług lepszego specjalisty. Nic więc dziwnego, że pracownicy dużą wagę przywiązują do tego, czy ich obecny lub potencjalny pracodawca oferuje opiekę medyczną. Choć popularność takich pakietów rośnie, to nadal mniej niż połowa pracowników ma zapewnioną opiekę medyczną (to najbardziej popularny benefit) w miejscu pracy, zatem pracodawcy ciągle mają dużą przestrzeń do zagospodarowania, aby zniknęła luka pomiędzy oczekiwaniami pracowników a ofertą HR.

Aż 60 proc. osób jest gotowych uczestniczyć w kosztach spersonalizowanych pakietów. Odsetek ten rośnie do 67 proc., jeśli w grę wchodzą również dodatkowe usługi stomatologiczne.

Pakiet zdrowotny w miejscu pracy jest ważny dla 73 proc. Polaków, a bardzo ważny dla 28 proc. Opieka medyczna jest szczególnie powszechna w dużych firmach – ma je 63 proc. respondentów. Natomiast w małych przedsiębiorstwach opiekę medyczną ma zapewnioną mniej niż jedna trzecia osób.

Aż 83 proc. Polaków chciałoby mieć pakiet dopasowany do swoich potrzeb. Dobrze skrojona polityka prozdrowotna, personalizacja usług i badanie potrzeb zrealizowane we współpracy z doświadczonym partnerem medycznym oraz transparentna komunikacja dotyczącą akcji zdrowotnych w miejscu pracy – to tylko niektóre z fundamentów składających się na dobrą politykę prozdrowotną. Nie tylko pracownicy są jej beneficjentami. Sprzyja ona też wizerunkowi i pozycji pracodawcy. Firmy oferujące pracownikom rozwiązania zdrowotne są bowiem postrzegane jako lepiej dbające o zatrudnionych oraz chętniej polecane jako pracodawcy. Nabiera to szczególnego znaczenia w obecnej trudnej sytuacji na rynku pracy, gdzie walka o specjalistów jest bardzo duża.

Pracownicy są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb. Są też bardziej skłonni do ponoszenia dodatkowych kosztów z własnego portfela.

– Warunkiem jest, aby pracodawca zaoferował rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. To szansa zwłaszcza dla mniejszych biznesów, które z obawy przed obciążeniami budżetu często nie decydowały się na ofertę zdrowotną dla pracowników, tym samym tracąc zdolność do konkurowania o talenty – podkreśla Alina Smolarek, dyrektor personalna w enel-med. To wiodąca polska firma, oferującą opiekę zdrowotną. Ma w ofercie szereg propozycji skierowanych do pracodawców. W ramach pakietu medycznego mogą oni otrzymać wachlarz usług obejmujący również m.in. webinary dotyczące profilaktyki zdrowia, szczepienia w siedzibie klienta, wzór dobrych zasad polityki prozdrowotnej oraz dostęp do strony i newslettera enel-zdrowie.

Dodatkowo firma rekomenduje infolinię wsparcia psychologicznego, „Dzień dla Zdrowia” oraz sezonowe akcje profilaktyczne. Z kolei nowoczesny portal klienta to oszczędność czasu dla działu HR. Portal umożliwia m.in. sprawne zgłaszanie i wykreślanie pracowników z listy osób uprawnionych do korzystania z opieki medycznej, akceptację wniosków, zmiany rodzajów pakietów i zgłaszanie pracowników na badania medycyny pracy. Z kolei portal pracownika zdejmuje ciężar pracy z działu HR.

Aplikacja mobilna i system online umożliwiają łatwe umawianie i odwoływanie wizyt, zapisanie się na listę rezerwową, teleporady, zdalny dostęp do konsultacji lekarskich, potwierdzenie obecności w oddziale przed wizytą, dostęp do zaleceń lekarskich i wyników badań oraz umawianie badań z zakresu medycyny pracy.

W przypadku zdrowia bardzo ważna jest nie tylko kompleksowość oferty, ale też szybki czas reakcji. W enel-med pacjenci mogą liczyć na pomoc 24 godziny na dobę, mając do dyspozycji nocny dyżur ortopedyczny i internistyczny. Inne istotne atuty oferty tej firmy to m.in. doraźna pomoc stomatologiczna, wizyty domowe, nagła telefoniczna pomoc medyczna, całodobowa możliwość umówienia wizyt oraz zamówienia e-recept.

– Doświadczony partner biznesowy usług zdrowotnych może nie tylko pomóc w doborze oferty, ale również zaproponować pakiety dostosowane do możliwości finansowych danej firmy – podsumowuje Alina Smolarek.

Materiał powstał we współpracy z Enel-Med

Analizy Rzeczpospolitej
Małe spowolnienie na silnym rynku
Analizy Rzeczpospolitej
Deweloperzy w poszukiwaniu źródeł finansowania
Analizy Rzeczpospolitej
Czas rzucić wyzwanie hakerom
Analizy Rzeczpospolitej
Bądź jak duża firma
Analizy Rzeczpospolitej
Potrzeba inwestycji w technologie i współpracy ze start-upami
Analizy Rzeczpospolitej
PayTechy idą jak burza. Rewolucja ruszyła