Pomysł na biobójczą żywicę dla szpitali i laboratoriów najlepszym startupem

BioBarrier - startup, który zamierza zawojować rynek ekologiczną biobójczą żywicą, zastał zwycięzcą programu mentoringowego Innovations Hub, którego celem jest wspieranie startupów założonych przez osoby poniżej 30. roku życia. Patronat nad wydarzeniem objęła "Rzeczpospolita".

Publikacja: 24.06.2024 15:31

Pomysł na biobójczą żywicę dla szpitali i laboratoriów najlepszym startupem

Foto: Adobe Stock

BioBarrier to rozwiązanie zapewniające czystość mikrobiologiczną powierzchni w miejscach, w których jest to szczególnie wymagane. Dlatego autorzy projektu Zuzanna Hebel, Dawid Szymborski, Maciej Szymborski i Hubert Świerad jako rynek docelowy wskazują laboratoria, szpitale, a także fabryki żywności i leków, w których ich produkt ma ograniczać rozwój grzybów i bakterii.

Został on wykonany z wykorzystaniem ekologicznej żywicy epoksydowej otrzymywanej na bazie oleju palmowego. Zdolności biobójcze produktu zapewniane są przez dodatek roślinny.

Jeden z 76

Technologia produkcyjna wykorzystuje ekologiczne związki niestwarzające zagrożenia dla środowiska naturalnego i zdrowia, a otrzymywana żywica jest wolna od szkodliwego Bisfenolu A oraz epichlorohydryny. Dodatkowo, otrzymany produkt podlega recyklingowi, co oznacza, że po zakończeniu eksploatacji może zostać ponownie przetworzony i wykorzystany do produkcji nowych powierzchni.

Czytaj więcej

Najnowsze trendy, światowi eksperci i przyszłość biznesu

Do programu mentoringowego Innovation Hub napłynęło 394 zgłoszeń, z czego 260 osób zakwalifikowano do pierwszego etapu, spośród których sformułowano 76 zespołów. Do drugiego etapu, podczas którego w ciągu trzech miesięcy zespoły opracowały m.in. biznesplan, weszło 14 z nich. Do każdej grupy przydzielono po dwóch mentorów – z doświadczeniem inwestycyjnym i biznesowym. W tym czasie odbyło się szereg prelekcji i warsztatów, które miały pomóc w tworzeniu spółki. Sześć pomysłów trafiło do finału. BioBarrier otrzyma 6 tys. zna założenie spółki.

Startup to nie bułka z masłem

To jednak dopiero początek drogi, a jak mówił podczas gali Kacper Raciborski, prezes Innovation Hub Foundation, by osiągnąć sukces potrzebna jest determinacja i niezłomność.

- Wiele osób spoza branży myśli, że bycie założycielem startupu to bułka z masłem. Nieograniczone zarobki, delegacje zadań, udzielanie wywiadów, wystąpienia… Social media kipią od sukcesów tej branży. Jednak rzeczywistość jest zupełnie inna. Jako startupowiec jesteś ostatnią osobą, która otrzymuje wynagrodzenie, a utrzymanie innych ludzi leży na twoich barkach. To ty pojawiasz się w pracy jako pierwszy rano i ty idziesz spać jako ostatni – mówił Kacper Raciborski, przedstawiając projekty, które „będą formować przyszłość polskiej innowacji i przedsiębiorczości”.

Drugie miejsce jury przyznało MedVoice AI. Pomysł polega na stworzeniu zaawansowanej platformy AI dla branży opieki zdrowotnej, wspomagającej lekarzy w diagnostyce. Platforma ma automatyzować transkrypcję rozmów lekarza z pacjentem, analizować tekst, rekomendować leki, plany leczenia, sugerować diagnozy kliniczne, tym samym generując gotową dokumentację medyczną.

 - Celem MedVoice jest stworzenie asystenta AI dla lekarzy, zwiększającego skuteczność i efektywność lekarzy, zmniejszając tym samym ich obowiązki administracyjne – zapowiadają pomysłodawcy.

Kontakty i relacje

Trzecim miejscem wyróżniono CliniMatch - narzędzie wykorzystujące uczenie maszynowe do rekrutacji pacjentów do badań klinicznych, które znacząco zwiększa efektywność i skuteczność tego procesu przez redukcję kosztów i czasu potrzebnego na znalezienie uczestników.

Dzięki zaawansowanym technologiom, przyjaznemu interfejsowi i ścisłej współpracy z partnerami klinicznymi, CliniMatch generuje raporty w czasie rzeczywistym, uszeregowując pacjentów według prawdopodobieństwa spełniania kryteriów włączenia, co wspiera optymalizację rekrutacji.

Zwycięzcy, laureaci i finaliści mają możliwość dalszej współpracy z inkubatorem w ramach fundacji. O wiele cenniejsze niż nagrody mogą się jednak okazać kontakty i relacje, jakie uczennicy programu mogli nawiązać podczas gali z potencjalnymi inwestorami oraz osobami z branży.

BioBarrier to rozwiązanie zapewniające czystość mikrobiologiczną powierzchni w miejscach, w których jest to szczególnie wymagane. Dlatego autorzy projektu Zuzanna Hebel, Dawid Szymborski, Maciej Szymborski i Hubert Świerad jako rynek docelowy wskazują laboratoria, szpitale, a także fabryki żywności i leków, w których ich produkt ma ograniczać rozwój grzybów i bakterii.

Został on wykonany z wykorzystaniem ekologicznej żywicy epoksydowej otrzymywanej na bazie oleju palmowego. Zdolności biobójcze produktu zapewniane są przez dodatek roślinny.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Sąd Najwyższy: zasiedzenie działki za miedzą nie dla każdego sąsiada
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Zdrowie
Jak uzyskać pieniądze za błędy medyczne. Odpowiadamy na pytania
Nieruchomości
Większe odległości od działki sąsiada. Jakie zmiany się szykują
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Za granicą
Wakacje 2024 z biurem podróży. Jakie mam prawa podczas wyjazdu wakacyjnego?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą