Surowe kary za influencer marketing

Po dwóch latach informowania i budowania świadomości o zasadach współpracy reklamowej przedsiębiorców z internetowymi osobowościami Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przechodzi do konsekwentnego egzekwowania prawa.

Publikacja: 08.09.2023 02:00

Surowe kary za influencer marketing

Foto: Adobe Stock

Kary w wysokości łącznie przeszło 5 milionów złotych nałożył Prezes UOKiK na producenta suplementów diety oraz trójkę współpracujących z nim influencerów za stosowanie nieprawidłowo oznaczanej reklamy influencerskiej w social mediach. Na zlecenie producenta i zgodnie z jego instrukcjami influencerzy mieli zamieszczać na swoich profilach posty i relacje, w których pod pozorem neutralnej informacji polecali określone produkty bez dostatecznego ujawniania, że jest to reklama. To pierwszy przypadek ukarania przedsiębiorców za rzekome ukrywanie handlowego charakteru influencerskiej komunikacji marketingowej.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Edukacja i wychowanie
Medycyna u Rydzyka z zaświadczeniem od proboszcza. Resort Czarnka: to legalne
Prawo dla Ciebie
Od 1 października zaczyna obowiązywać Konwencja Stambulska
Zawody prawnicze
Egzamin na aplikacje prawnicze nieznacznie łatwiejszy niż rok temu
Prawo drogowe
Egzaminacyjna turystyka ma się dobrze. Gdzie najłatwiej zdać na prawo jazdy
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Prawo dla Ciebie
Jak oddać głos w wyborach do Sejmu i Senatu oraz w referendum. Objaśniamy
Konsumenci
Zamieszanie w sprawach frankowych przez brak uchwały SN