Co zrobić z informacjami o byłych klientach i kontrahentach

Powszechną praktyką wśród administratorów jest przetwarzanie danych osobowych aż do upływu okresu przedawnienia roszczenia, które może być potencjalnie wysunięte przeciwko administratorowi.

Publikacja: 16.03.2023 02:00

Co zrobić z informacjami o byłych klientach i kontrahentach

Foto: Adobe Stock

Przesłankami legalności przetwarzania danych osobowych przez administratora są istnienie celu przetwarzania danych osobowych oraz istnienie co najmniej jednej podstawy prawnej przetwarzania określonej w przepisach RODO. Po upływie okresu, przez który dane osobowe mogą być przetwarzane, należy je usunąć. Okres ten wyznaczany jest przez cel przetwarzania albo przepis prawa. Może się jednak zdarzyć, że po zakończeniu przetwarzania w jednym celu i na jednej podstawie prawnej dane będą niezbędne administratorowi jeszcze w innym celu. Wówczas może on nie usuwać danych, jeżeli istnieje inna podstawa prawna, na której można oprzeć dalsze przetwarzanie danych.

Pozostało 83% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawnicy
Awans prokuratora szykanowanego za Ziobry i Święczkowskiego
Prawo karne
Prokuratura przeszukała dom Zbigniewa Ziobry. "Okien nie wybijano"
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe