Do konsultacji publicznych trafił projekt nowelizacji ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi, prawa energetycznego, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, m.in. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Czytaj więcej
Lakoniczna w treści umowa najmu powierzchni pod automaty nie może przemawiać na korzyść strony, nawet jeśli nie przewiduje zasad ich obsługi.
Zakłada on zmianę art. 18 tej ostatniej ustawy, który reguluje, kiedy wójt (burmistrz, prezydent miasta) wydaje i cofa zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Dodano dodatkową przesłankę do jego cofnięcia: stwierdzenie w lokalu stanowiącym punkt sprzedaży napojów alkoholowych posiadania automatów do gier wbrew zakazowi określonemu w art. 15j ust. 1 ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, jeśli przedsiębiorca posiadający zezwolenie, o którym mowa w ust. 1, jest równocześnie posiadaczem samoistnym lub posiadaczem zależnym tego lokalu.
Legalnie tego typu automaty stać mogą jedynie w licencjonowanych kasynach i punktach Totalizatora Sportowego.
– Problem z automatami polega na tym, że zostały one przez państwo polskie zdelegalizowane i zepchnięte – w sposób podszyty emocjami na tle afery hazardowej – w szarą strefę – mówi adwokat Beata Rybicka, partner w kancelarii Rybicka Sieńko. – Zostało to zrobione bez odpowiedniego przygotowania i całościowego planu, co przez kolejne lata wygenerowało straty dla wszystkich – dodaje.