Gdy w 2018 r. zaczęło obowiązywać ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO)1 podmioty, które przetwarzają dane osobowe, koncentrowały się przede wszystkim na zapewnieniu zgodności swoich organizacji z nowymi przepisami poprzez sporządzenie dokumentacji oraz przeprowadzenie szkoleń dla personelu. Obecnie coraz większą wagę przykłada się do problematyki naruszeń ochrony danych. Całkowicie słusznie, gdyż wszystkie podejmowane czynności w obszarze ochrony danych osobowych mają na celu właśnie zapobieżenie incydentom. Sposób zarządzania naruszeniami to niewątpliwie sprawdzian dla każdego podmiotu zarówno w zakresie prawidłowości przyjętych i stosowanych rozwiązań, jak i właściwej reakcji na samo zdarzenie. Jaki obraz wyłania się z analizy decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych2 (PUODO) z ostatnich dwóch lat? Czy podmioty, które przetwarzają dane osobowe, dobrze radzą sobie z nałożonymi na nie obowiązkami? Jakie błędy najczęściej popełniają?
Treść dostępna jest dla naszych subskrybentów!
Tylko teraz dostęp do rp.pl za 19,90 zł za każdy miesiąc zamiast 29,90 zł!
Pełen dostęp do serwisu rp.pl – specjalistyczne treści prawne i ekonomiczne, w tym artykuły z Rzeczpospolitej i Plus Minus.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.