Reklama w mediach społecznościowych – wskazówki UOKiK dla influencerów

Oznaczenia treści reklamowych mają być czytelne i widoczne już na wstępie publikacji. Od samego początku musi być też znana odbiorcy marka, którą prezentuje influecner – rekomenduje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 29.09.2022 22:20

Reklama w mediach społecznościowych – wskazówki UOKiK dla influencerów

Foto: Adobe Stock

26 września 2022 r. światło dzienne ujrzały długo wyczekiwane Rekomendacje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczące oznaczania reklam w mediach społecznościowych. Mają one związek z działaniami reklamowymi influencerów prowadzonymi na masową skalę w mediach społecznościowych. Działania UOKiK, a w szczególności prowadzone postępowania wyjaśniające, odbiły się dość szerokim echem i skutkowały nałożeniem kar finansowych na kilku influencerów m.in. za brak współpracy z UOKiK w zakresie prowadzonego postępowania.

Pozostało 93% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Płaca minimalna jeszcze wyższa. Minister pracy zapowiada rewolucję
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Sądy i trybunały
Trybunał Konstytucyjny na drodze do naprawy. Pakiet Bodnara oceniają prawnicy
Mundurowi
Kwalifikacja wojskowa 2024. Kobiety i 60-latkowie staną przed komisjami