Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną przedsiębiorcy, któremu nakazano usunięcie nieprawidłowości w oznaczeniu obiektu.
Problemy przedsiębiorcy zaczęły się we wrześniu 2017 r., gdy inspektorzy wojewódzkiej inspekcji handlowej przeprowadzili kontrolę legalności jego działalności gospodarczej i świadczenia usług hotelarskich.
Wizyta nie była zapowiedziana jako niezbędna dla przeciwdziałania wykroczeniu z art. 601 § 4 pkt 2 kodeksu wykroczeń, tj. używania przy świadczeniu usług nazwy rodzajowej „hotel” lub określenia kategorii bez decyzji.
Inspektorzy ustalili, że w kontrolowanym obiekcie przedsiębiorca świadczył m.in. usługi hotelarskie. Na elewacji przy wejściu głównym znajdował się napis z wkomponowanymi w logo czterema gwiazdkami. Ponadto strona internetowa obiektu potwierdziła wielokrotne użycie prawnie chronionej nazwy rodzajowej „hotel” oraz logo z czterema gwiazdkami.
Czytaj więcej
Właściciele hotelu muszą zarejestrować odbiorniki TV znajdujące się w pokojach i wnieść zwiększoną opłatę.