Wniosek został złożony dla 35 klasy klasyfikacji Nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług. Pozytywne rozpatrzenie wniosku, a tym samym rejestracja koloru marki jako znaku towarowego oznaczałony uzyskanie wyłącznego prawa na korzystanie z tego konkretnego odcienia pomarańczowego przez Allegro. Żadna konkurencyjna działalność nie mogłaby wykorzystać do indentyfikowania czy promowania swojej firmy. 

Platforma podkreśla, że ten konkretny kolor to element jej komunikacji z klientami od ponad 20 lat i jest on łączony wprost z nimi. Zgłaszanie takich znaków towarowych nie jest zbyt częste, jednak w przeszłości dokonały już tego Play - fiolet, Milka z charakterystycznym odcieniem fioletu, lila oraz Orange, które również opatenowało kolor pomarańczowy, ale w innym odcieniu. 

Kolor pomarańczowy jest bardzo silnie związany z naszą marką i dołączenie go do portfolio znaków jest naturalnym krokiem. Oczywiście ewentualne uzyskanie prawa do rejestracji zależy od oceny Urzędu Patentowego RP. Podobne działania podejmuje wiele innych marek. Oczywiście, jak każda rozpoznawalna marka, monitorujemy rynek pod kątem ewentualnych nawiązań do naszej identyfikacji – powiedział w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Allegro.

Czytaj więcej

Marta Mikliszańska: Allegro liderem zmiany

Allegro zastrzegło również znaki słowne takie jak Allegro Smart! czy Allegro Lokalnie, równie mocno kojarzone z ich platformą, posiada również przestrzenny znak towarowy chronionym przez spółkę w postaci zielonego automatu do odbioru paczek.