- Chociaż Amazon włącza do swojej oferty wszystkie usługi, począwszy od publikacji ofert sprzedaży, a skończywszy na wysyłce towarów, tego pośrednika internetowego nie można pociągać do bezpośredniej odpowiedzialności za naruszenia praw właścicieli znaków towarowych, które mają miejsce na jego platformie w przypadku ofert osób trzecich - stwierdził rzecznik generalny.
Louboutin to firma znana z projektowania butów na wysokim obcasie z czerwoną podeszwą. Jej znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta jest zarejestrowany w Unii Europejskiej. Firma złożyła dwa pozwy przeciwko Amazonowi w Belgii i Luksemburgu, zarzucając mu reklamowanie na swojej stronie internetowej produktów z oznaczeniem identycznym z jego butami, które zostały wprowadzone do obrotu bez zgody Louboutin.
Sędziowie w obu krajach zwrócili się do Trybunału Sprawiedliwości UE z pytaniem, czy Amazon może zostać pociągnięty do bezpośredniej odpowiedzialności za naruszenie znaku towarowego przez osobę trzecią korzystającą z jego platformy.
Czytaj więcej
Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu poparł Christiana Louboutina w walce o jego charakterystyczne czerwone podeszwy.
W opublikowanej dzisiaj opinii rzecznik generalny Maciej Szpunar stwierdził, że „postrzeganie internauty”, że jest „zwykle poinformowany i dostatecznie uważny” wchodząc na stronę e-commerce „jest niezbędnym elementem przy ustalaniu, czy operator tej platformy” jest odpowiedzialny za używanie marki przez inne firmy.