5 kwietnia 2022 r. wchodzą w życie najważniejsze zmiany noweli ustawy o transporcie drogowym oraz kilku innych ustaw. Powód zmian? Dyrektywa 2003/59/WE.
Od wtorku zmieniają się zasady i warunki przeprowadzania obowiązkowych szkoleń okresowych kierowców wykonujących przewozy drogowe oraz uzyskiwania przez nich kwalifikacji wstępnej.
Czytaj więcej
Kara za zgłoszenie przez przewoźnika niezgodnych danych nie dotyczy sytuacji, gdy wystąpiła tylko „oczywista omyłka”.
– Niestety, mimo że zmiany wchodzą w życie, odpowiednie przepisy wykonawcze umożliwiające wdrożenie nowych rozwiązań nie zostały dotąd opublikowane – zauważa Maciej Wroński ze Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
Brak jest katalogu pytań egzaminacyjnych, działającego systemu teleinformatycznego umożliwiającego uzyskanie tzw. profilu kierowcy zawodowego, zatwierdzonych przez wojewodę programów, według których mają szkolić ośrodki szkolenia, jak również wielu innych niezbędnych do funkcjonowania nowych zasad istotnych elementów określonych w ustawie.