Ochrona praw własności intelektualnej w e-commerce

Większość aktywów przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w internecie stanowią prawa własności intelektualnej, które dostępne są dla wszystkich, co ułatwia powielanie pomysłów i rozwiązań. Ale nawet przy ograniczonym budżecie można skorzystać z różnych środków ich ochrony, dostosowując je do rodzaju i zakresu działalności.

Publikacja: 16.12.2021 13:03

Ochrona praw własności intelektualnej w e-commerce

Foto: Adobe Stock

Na wysoce konkurencyjnych rynkach o sukcesie przedsiębiorcy często decyduje umiejętność odróżnienia się i zbudowania trwałej więzi z klientami. Służą temu oznaczenia takie jak firma, godło, czy w realiach handlu elektronicznego: marka i logo. Powinny być one różnorodne, co w założeniu umożliwia identyfikację przedsiębiorców, przedsiębiorstw lub towarów i usług, sygnowanych tymi oznaczeniami.

Ochrona oznaczeń – kluczowa kwestia

Pozostało 98% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a