O sprzedaży Allegro mówiono od dawna, a w połowie października wszystko było jasne. Koncern Naspers sprzedał lidera polskiego rynku e-commerce wraz z porównywarką Ceneo za 3,2 mld dol. Nowymi właścicielami firmy są fundusze inwestycyjne Cinven, Permira oraz Mid Europa. Ich przedstawiciele zgodnie uspokajają pracowników, że w centrali w biurowcu Pixel nie będzie gwałtownych zmian.

- Nie planujemy rewolucji w Allegro, to dobry biznes rosnący co roku w dwucyfrowym tempie, dlatego nie ma powodów do przeprowadzania gwałtownych zmian. Centrala zostanie tam, gdzie działa - mówi Thomas Railhac, główny partner Cinven.

– W ciągu kilku tygodni pracownicy Allegro na własne oczy zobaczą, iż rewolucja nie jest naszym celem i planujemy inwestować we wzrost platformy – dodaje.

Fundusze podkreślają potencjał, jaki tkwi w Allegro. Serwis ma średnio kilkanaście milionów użytkownikó miesięcznie, a za jego pośrednictwem odbywa się ok. 37 proc. sprzedaży internetowej w Polsce co daje ok. 13 mld zł. – Oferta Allegro to ok. 50 mln produktów, żaden konkurent na polskim rynku nie jest wstanie zaproponować podobnego wyniku. To nasza siła choć oczywiście widzimy pole do rozwoju – mówi Paweł Padusiński, partner w Mid Europa Partners. – Największe szanse widać w segmencie usług, dzisiaj w zasadzie nie oferowanych w serwisie. Widzimy ogromny potencjał w sprzedaży wszelkiego typu biletów czy usług mobilnych np. aplikacji – dodaje.