Podkarpacie

Jarosław i Svidnik bliżej siebie

Na stronie www.jaroslaw-svidnik.pl znaleźć można m.in. bazę obiektów, kalendarium wydarzeń, miejsc i tras, które ułatwiają zwiedzanie
materiały prasowe
Jarosław oraz słowacki Svidnik połączył wspólny projekt związany z rozwojem turystyki i promocją walorów historycznych regionów.

W ramach projektu „Mistyka Karpackich Miast – tworzenie produktu turystycznego miast w oparciu o dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe miasta Jarosławia i Svidnika" uruchomiona została strona internetowa www.jaroslaw-svidnik.pl. Znajduje się tam m.in. baza obiektów, kalendarium wydarzeń, miejsc i tras, które ułatwiają zwiedzanie.

Obydwa miasta połączył też mobilny przewodnik dla turystów. Dzięki aplikacji można dowiedzieć się m.in. o najciekawszych zabytkach tych miast z opcją geolokalizacji i nawigacji, wziąć udział w grze miejskiej z wierszowanymi zagadkami, quizami, puzzlami oraz poznać trasy wycieczkowe. Przewodnik ten stworzony w trzech językach: polskim, słowackim i angielskim, można ściągnąć na telefon lub tablet – z systemem Android i iOS. Użytkownik ma możliwość wyszukiwania i filtrowania obiektów, a każdy z nich posiada lokalizację GPS. Z przewodnika skorzystać mogą również osoby niedowidzące dzięki specjalnej audiodeskrypcji.

„Multiprzewodnik Jarosław–Svidnik pozwala zajrzeć w najciekawsze miejsca i zgłębić tajemnice dawnych dziejów" – polecają twórcy aplikacji z firmy Amistad, którzy zrealizowali m.in. Szlak Green Velo czy Kraków Travel.

W ramach tego samego projektu latem odbyły się warsztaty ceramiczne zorganizowane podczas Jarmarku Jarosławskiego. Na placu św. Michała w Galerii Rynek 6 miały miejsce zajęcia laserowego grawerunku i wycinania w różnych tworzywach. Natomiast w sali narad w ratuszu odbyła się konferencja poświęcona potencjałowi rozwojowemu transgranicznego partnerstwa turystycznego podkarpackiego Jarosławia i słowackiego Svidnika.

Zresztą elementem promocji miasta jest też sam jarmark, w trakcie którego połączony został handel z muzyką i teatrem. Oferta turystyczna obydwu miast jest też prezentowana na targach międzynarodowych w Bratysławie i Wrocławiu.

„Mistyka Karpackich Miast – Tworzenie Produktu Turystycznego Karpackich Miast w oparciu o dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe miasta Jarosławia i Svidnika" to projekt realizowany przez polski i słowacki samorząd lokalny. Projekt jest realizowany do marca 2018 roku.

Celem mikroprojektu jest zwiększenie zainteresowania dziedzictwem kulturalnym Jarosławia i Svidnika poprzez ich promocję oraz integrację turystyki transgranicznej.

Częścią jest też organizacja pleneru artystycznego w Svidniku, wystawy prac artystycznych, konferencje.

W trakcie promocji wykorzystywana jest też marka karpacka Carpathia, wykreowana przez Euroregion Karpacki.

Budżet programu realizowanego przez dwa samorządy to 95,3 tys. euro (wkład własny gminy Jarosław to 11,3 tys. euro). Projekt ten został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska–Słowacja 2014–2020.

Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL